مصوباتی که در جلسه مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت رعایت نشده است


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889084

مناسب سازی معابر و خیابان های شهر یاسوج برای حضور افراد دارای معلولیت ضروری است و متولیان و ناظران باید نسبت به مفاد قانون حمایت از افراد دارای معلولیت پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، وجود موانع فراوان در سطح خیابان ها و معابر، پارک ها و ادارات در برخی نقاط مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها مشکلاتی را برای افراد مبتلا به بیماری ایجاد می کند. ناتوانی ها، بلکه مادرانی که بچه هایشان را می آورند بچه را با کالسکه حمل می کنند و از این وضعیت راضی نیستند.

شاید ما افراد سالم، اگر به جای معلولان از ویلچر استفاده می کردیم، هرگز دوست نداشتیم در خیابان ها و جاده های شهر یاسوج تردد کنیم. شاید همین مشکل باعث شده معلولان در خانه بمانند و کمتر حضور آنها را در شهر حس کنیم.

مواد قانونی زیادی برای حمایت از معلولان و مناسب سازی جاده ها وجود دارد، اما اگر بخواهیم این قوانین را نادیده بگیریم، باید اذعان داشت که این افراد بخشی از شهروندان هستند و نباید اسیر معلولیت خود شوند.

همانطور که مسئولان اذعان دارند، میزان معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است و بیش از 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و مناسب نبودن معابر، میادین و پارک ها مشکل ساز است. برای این گروه از شهروندان حتی سایر شهروندان نیز از مناسب سازی پاس گلایه دارند.

معماری ساختمان های سازمان های دولتی و خصوصی یکی از معضلاتی است که معلولان به عنوان یک چالش بزرگ با آن مواجه هستند بنابراین اگر صدور پروانه ساخت ساختمان های دولتی و مجتمع های بزرگ در شهرها منوط به مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت باشد. ، جانبازان و سالمندان، این مشکل قابل حل است. چالش تشویق کننده بود.

به نظر می رسد با توجه به اینکه سازمان اجتماعی بر اساس ماده 3 فصل دوم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب 20/12/1396 و تبصره های آن نقش ناظر را بر عهده دارد، باید در این نگرش نیز پاسخگو باشد. .

در روزهای آینده تلاش خواهیم کرد تا گزارش های بیشتری در سطح استان در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید