مناسب سازی فضاهای عمومی به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای معلولیت است


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909674

نامناسب بودن معابر برای افراد دارای معلولیت و سالمندان در شهرستان ایوان موجب نارضایتی و گلایه آنها شد. بنابراین مناسب سازی فضاهای عمومی به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای معلولیت است و نقش مهمی در آسایش، توانمندسازی و استفاده از تمامی امکانات دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار برای درک مشکلات این قشر کافی است خودمان را به جای معلولان بگذاریم تا با مشکلات و موانع ریز و درشتی که بر سرشان می آید آشنا شویم، موانعی که انگار هیچ تلاشی برای رفع آنها ندارند.

مناسب سازی تمامی معابر به عنوان یک نیاز شهری برای همه افراد اعم از معلولین و معلولان در جامعه ضروری است تا جایی که امکان دارد اماکن عمومی، معابر و خیابان های شهر نیز برای این قشر از جامعه آماده شود.

مناسب سازی نه تنها برای بسیاری از افراد دارای معلولیت و جانبازان مشکل ساز است، بلکه جمعیت سالمندان نیز از این مناسب سازی بهره مند می شوند و این امر توجه ویژه مسئولان را می طلبد.

رعایت نکردن ضوابط مناسب سازی و رفع موانع معماری در شهر مشکلات عدیده ای را برای افراد دارای معلولیت، جانبازان، معلولان، سالمندان و زنان باردار ایجاد می کند و شهر ایوان از جمله شهرهایی است که خدمات کمتری دارد. در اماکن عمومی، معابر، خیابان ها و حتی جلوی ادارات و بانک ها به افراد دارای معلولیت در منطقه ارائه می شود.

به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر و همچنین ایجاد فرصت های برابر برای تمامی اقشار جامعه، تقویت نگاه عدالت محوری مسئولان به منظور گسترش امکانات در شهرستان و ارائه خدمات بیشتر حداقل به مردم ضروری است. دارای معلولیت.

مناسب سازی فضاهای عمومی حقوق افراد دارای معلولیت را به رسمیت می شناسد و نقش مهمی در آسایش، توانمندسازی و استفاده از تمامی امکانات دارد.

خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار به بررسی این موضوع از منظر اجتماعی پرداخت.

یک معلول اهل شهر ایوان که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال هاست که با مشکل از کار افتادگی پا مواجه هستم و باعث شد از ویلچر استفاده کنم و از این وسیله برای رفت و آمد استفاده کنم. .

وی بیان کرد: یکی از مواردی که معلولان از نظر روانشناسی باید به آن توجه کنند حضور در اجتماع و ادامه فعالیت های اجتماعی است چرا که ایجاد ارتباط متقابل با دیگران و حضور در اجتماع می تواند راهگشا باشد. بسیاری از مشکلات روانی

این جوان معلول افزود: شهر ایوان از جمله شهرهایی است که در ایجاد محیط شهری به معلولان توجه خاصی نشده است چرا که طراحی خاصی برای ورود و حضور معلولان در معابر عمومی، ادارات وجود ندارد. ، بانک ها … موضوع باید به اطلاع مسئولان برسد.

امیدواریم مسئولین شهرستان در جهت ارتقای شهر تلاش بیشتری کنند تا به این قشر اهمیت دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید