به افراد دارای معلولیت و مشکلات آنها توجه ویژه ای داشته باشید


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834258

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: به ویژه برای افراد دارای معلولیت که فعالیت اجتماعی، ورزشی و فرهنگی دارند باید مراقبت شود و مشکلات آنها برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در ضیافت افطاری جمعی از معلولان و مددکاران اجتماعی استان یزد با بیان اینکه بندگان خدا مقربان خداوند متعال هستند، گفت: خوشبختانه افراد دارای معلولیت می توانند با این کار خود کنار بیایند. و نگران زندگی دیگران نیستند و می دانند که با تلاش خود به خدا نزدیک شده اید.

وی با بیان اینکه به هر حال دوران زندگی در حال سپری شدن است، افزود: زندگی اساسی و ابدی در آخرت است و هر فکر و نیت و کردار خیری در این دنیا داشته باشیم نتیجه آن را در آخرت خواهید گرفت، پس امیدوار و امیدوار باشید. صبور.” تازه

امام جمعه یزد در ارزیابی مددکاران اجتماعی بر لزوم برنامه ریزی جدی تری برای رفاه حال معلولان تاکید کرد و گفت: به ویژه معلولانی که فعالیت های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی دارند باید مورد توجه قرار گیرند. .

ناصری تاکید کرد: بی شک خدمت به معلولان چندین برابر خدمت افراد عادی اجر و ثواب دارد و در نظر داشته باشید که اینها بندگان خوب خدا هستند و باید برای رسیدگی به آنها اهتمام جدی داشت.

امام جمعه یزد با اشاره به تعداد زیاد معلولان در استان یزد گفت: با توجه به این تعداد زیاد باید در زمینه پیشگیری تلاش جدی صورت گیرد و مشاوره های پیشگیرانه برای تولد نوزادان معلول ارائه شود. قبل از ازدواج.”

ناصری همچنین به اهمیت اشتغال برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: ایجاد صنعت پوشاک در استان یزد می تواند برای معلولان موثر باشد زیرا کار سختی نیست و برخی آموزش ها می تواند درآمد خوبی در حین تولید داشته باشد.

وی همچنین از دولت، مردم و موسسات خیریه خواست تا به افراد دارای معلولیت و مشکلات آنها در همه زمینه ها توجه بیشتری داشته باشند.

باید بگویم؛ در حال حاضر 29 هزار و 944 معلول و 37 هزار و 500 نوع معلول در استان یزد شناسایی شده است که 800 مورد آن به دلیل مشکلات ژنتیکی، دو معلولیت یا سه معلولیت است.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید