ایجاد مراکز انجمن اولیا و فرزندان در قوانین حمایت از افراد دارای معلولیت در یزد کافی نیست.

ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789309

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه معلولان گفت: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل برای نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از افراد دارای معلولیت را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی دهشیری در حاشیه دیدار با مدیرکل بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بر اساس آمار بیش از 10 درصد جمعیت کشور معلول هستند و باید به برنامه های ملی برای حمایت از این قشر توجه جدی شود. “

وی با اشاره به تصویب برخی قوانین در حمایت از افراد دارای معلولیت، افزود: اگرچه ممکن است این قوانین به طور کامل پاسخگوی نیاز جامعه معلولان نباشد، اما عدم اجرای برخی از این قوانین نکته کوچکی است که باید به آن توجه شود. به طور جدی مورد توجه مقامات مربوطه قرار می گیرد.

دهشیری گفت: قوه قضائیه آمادگی کامل برای حمایت از افراد دارای معلولیت در حوزه های مختلف و به طبع رفاه به عنوان متولیان این حوزه را دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مراقبت های اجتماعی سرپرست بخشی از آسیب های اجتماعی جامعه است، اضافه کرد: بر اساس قانون، رؤسای دادگستری نواحی موظفند مراکزی را برای ملاقات والدین با فرزندان خود به دلیل طلاق از طریق ایجاد کنند. سازمان های مرتبط.» کل استان و رفاه.

رئیس قاضی استان با اشاره به بازدید زیاد از مرکز ملاقات کودکان طلاق و تنش در این منطقه، افزود: برای ایجاد فضایی مناسب و آرام به دور از تنش و التهاب، همکاری بیشتر در فضا و امکانات نسبت به بهزیستی به عنوان متولی این حوزه عمل کند.

وی افزود: ممنوعیت ها و محدودیت هایی که دستگاه قضایی در حوزه های مختلف با آن مواجه است مانعی برای استفاده از ظرفیت خیرین برای تخصیص مکان های مناسب و تجهیز مراکز ملاقات برای فرزندان طلاق است اما بهزیستی استان می تواند به خوبی از این ظرفیت بهره مند شود و کاهش یابد. صدمات ناشی از طلاق.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید