4 هزار و 500 طرح ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت اجرا شد


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898311

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تاکنون 4 هزار و 500 طرح برای ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت و افراد تحت پوشش کمک های اجتماعی اجرا شده است. میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این 4500 پروژه بالغ بر 10000 میلیارد ریال بوده و منجر به ایجاد فرصت های تجاری برای بیش از 12600 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ترکمانه از برگزاری رویداد ملی «حرکت با برکت» خبر داد و گفت: این رویداد به منظور جذب طرح ها و ایده های خلاق و دانش بنیان در حوزه کارآفرینی معلولان و سرمایه گذاری در این طرح ها برگزار می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رویداد «حرکت با برکت» 100 شغل با توجه به توانمندی افراد دارای معلولیت مشخص و محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در رویداد «حرکت با برکت» کارشناسان، نخبگان، شرکت های دانش بنیان و سازمان های مردم نهاد می توانند طرح ها و ایده های خود را در زمینه ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت ارائه کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، تصریح کرد: رویداد «حرکت با برکت» می تواند سرآغاز حرکتی جدی برای اشتغال پایدار و توانمندسازی افراد دارای معلولیت باشد.

ترکمانه یادآور شد: 8 تا 15 درصد افراد جوامع در حال توسعه به نوعی از معلولیت رنج می برند و در حال حاضر نرخ بیکاری در بین معلولان 55 درصد و در بین نابینایان بالای 60 درصد است. در رویداد نهضت مبارک، هدف ما فرهنگ سازی و ایجاد ظرفیت برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت است.

وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال برای معلولان گفت: 4 هزار و 500 طرح برای ایجاد اشتغال برای معلولان و افراد تحت پوشش کمک های اجتماعی به مرحله اجرا درآمده است. میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این 4500 پروژه بالغ بر 10000 میلیارد ریال بوده و منجر به ایجاد فرصت های تجاری برای بیش از 12600 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 4500 طرح شامل 2700 طرح برای معلولان و خانواده های آنها، 1450 طرح برای زنان سرپرست خانوار، 200 طرح برای زنان آسیب دیده و آسیب پذیر و 150 طرح ویژه زنان با سرپرست راه اندازی شده است. خانواده بسته است.

لازم به ذکر است، رویداد ملی «حرکت با برکت» به عنوان اولین رویداد کارآفرینی معلولان با هدف شناسایی و حمایت از بهترین طرح ها و ایده ها در زمینه اشتغال زایی برای افراد دارای معلولیت برگزار می شود.

همزمان با 21 آذر روز جهانی معلولان، طرح‌ها و ایده‌هایی که به رویداد حرکت با برکت راه یافته‌اند، توسط داوران داوری و طرح‌های برگزیده ارائه و مورد تجلیل قرار می‌گیرند. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با ارائه تسهیلات از طرح های منتخب حمایت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید