بررسی تابستانی آب و برق با حضور معاون اول رئیس جمهور / ورود مبانی کاهش دانش به عرصه


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822100

بررسی آب و برق تابستانه محورهای جلسه شورای معاونین وزارت نیرو با معاون اول رئیس جمهور با محوریت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای کاهش مصرف و جبران کمبود برق بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای معاونین وزارت نیرو با حضور محمد محبر معاون اول این وزارتخانه برگزار شد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در این نشست گفت: «کالاهای وزارت نیرو بخشی از زیرساخت ها و یکی از ملزومات توسعه و گسترش اقتصاد کشور است.» ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد.

وزیر نیرو با برشمردن وجه تمایز صنعت آب و برق از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گفت: میزان پوشش برق در شهرها 100 درصد و در روستاها حدود 99.7 درصد است.

به گفته وی، با توجه به توسعه نیروگاه ها در اوایل انقلاب، ظرفیت نیروگاه ها حدود 5000 مگاوات بود که امروز به بیش از 80000 مگاوات رسیده است.

محرابیان ادامه داد: در تجهیزات، خطوط برق، دفاتر پست و… ما تقریباً مستقل هستیم و جزو صادرکنندگان شناخته شده هستیم.»

وزیر نیرو با اشاره به سابقه کشور در بحث آب گفت: تاسیسات آبی 5000 ساله، هزاران قنات و …. نمونه هایی از سوابق و تخصص های کشور است با این تفاوت که ایران جزو معدود کشورهای سدسازی در جهان است.

محرابیان همچنین به خدمات صادراتی وزارت نیرو اشاره کرد و تاکید کرد: از نظر صادرات خدمات فنی و مهندسی بیش از 50 درصد مربوط به خدمات صنعت آب و برق است که نشان از تخصص بالای نیروی انسانی در کشور.


* تاکید معاون اول رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای کاهش مصرف و جبران کمبود برق

محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در دیدار با معاونان و مدیران ارشد وزارت نیرو، تامین آب و برق را یکی از مهمترین و اساسی ترین خدمات به مردم برشمرد و افزود: همه ابعاد زندگی مردم با آب مرتبط است. و برق ” تحت تاثیر این خدمات نیست.

مخبر با تاکید بر اینکه دولت تمام حمایت های لازم را از قوه مجریه برای تحقق اهداف وزارت نیرو انجام خواهد داد، ابراز امیدواری کرد: وزارت نیرو بتواند فصل تابستان پیش رو را به خوبی مدیریت کند تا شاهد وقفه نباشیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو یک نهاد شناخته شده در جامعه است که امیدوارم با توسعه خدمات بتواند این جایگاه را مستمر ارتقا دهد.

مخبر از نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید; دانش بنیان، اشتغال زایی گفت: وزارت نیرو می تواند برای تحقق شعار سال جدید که با وزارت صمت و کارخانجات برق توافق شده است فراخوان همکاری و مشارکت شرکت های دانش بنیان منتشر کند تا از دانش و ظرفیت این شرکت ها «گام مهمی در جهت کاهش مصرف و جبران کمبود برق بردارید.

وی ادامه داد: همچنین وزارت نیرو می تواند همکاری خوبی با وزارت جهاد کشاورزی برای تغییر مدل کشت داشته باشد.

مخبر از وزیر نیرو خواست تا بسته پیشنهادی جامعی برای حل مشکلات و توسعه خدمات صنعت آب و برق کشور با زمانبندی و اعتبار مشخص تهیه و برای تصویب بسته پیشنهادی به هیأت وزیران ارائه کند. مشکلات و موانع صنعت آب افزایش برق.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به موضوع انتقال آب از دریا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که در شمال و جنوب آندره قرار دارد اما در مرکز آن دچار خشکسالی است. در این دوره خود را رها کنید.

مخبر افزود: اقتصاد دریایی نیز یکی از حوزه های ایجاد اشتغال و درآمدهای بالا است که در صورت رسیدگی مناسب می توان از محل درآمدهای اقتصاد دریایی به اداره کشور کمک کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود آب های عمیق در اعماق زمین افزود: این موهبت الهی است که معمولاً در مناطق خشک و کویری کشورمان آب های عمیقی وجود دارد و توجه کافی بسیار خوب است. پرداخت کند.”

پس از این جلسه وزیر نیرو، معاونان وزیر و مقامات ارشد وزارت نیرو به ارائه گزارش هایی در این زمینه و تشریح برخی از چالش ها و پیشنهادات برای توسعه صنعت آب و برق کشور پرداختند.


* بهینه سازی مصرف دانش بنیان. بودجه دولتی

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه شورای معاونین وزارت نیرو با حضور معاون اول رئیس جمهور با اشاره به چالش های صنعت آب و برق گفت: در چند حوزه ما نیاز به حمایت دولتی داریم امیدواریم بتوانیم پروژه هایی را که در نظر گرفته ایم اجرا کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر پروژه های موجود در حوزه آب ادامه داد: تکمیل آبرسانی و فاضلاب، آبرسانی شهری و روستایی که یکی از طرح های مهم است باید تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه برق باید ظرفیت تولید برق را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم، افزود: برنامه چهار ساله وزارت نیرو برای این بخش آغاز شده است، برخی پروژه ها در حال ساخت و برخی نیز متوقف شده است که این پروژه ها متوقف شده است. برای تامین مالی و حمایت از این پروژه ها بسیار مفید بود. امیدواریم برای تسریع در اجرای این طرح ها موافقت دولت را دریافت کنیم.

محرابیان با اشاره به شعار سال و لزوم اجرای این شعار گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان از دیگر نکاتی است که در این نشست به آن اشاره شد؛ در حالی که در این نشست با توجه به ظرفیت های موجود در شرکت های دانش بنیان استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به کار گرفته شد. باید بتوانیم با پتانسیل شرکت های دانش بنیان در جهت بهینه سازی مصرف گامی موثر برداریم و از این ظرفیت موجود در مدیریت آب و برق استفاده کنیم. البته دولت نیز برای دریافت اعتبار اعلام آمادگی کرده است.

محرابیان با اشاره به آمادگی وزارت نیرو برای تابستان تصریح کرد: پیش بینی می شود تا قبل از تابستان امسال نیروگاه 6000 مگاواتی احداث شود. البته اگر نیروگاهی به موقع وارد مدار نشود، نیروگاه جایگزین محسوب می شود و نگرانی از این بابت نداریم.

وزیر نیرو در پایان یادآور شد: با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت مصرف و استفاده از ظرفیت‌هایی که می‌تواند باعث کاهش مصرف در بخش خانگی به‌ویژه مشترکان بالارده شود، امیدواریم با همکاری مفید بتوانیم برق را در تابستان با کمترین مشکل مدیریت کنیم. بین بخش های خانگی و صنعتی.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید