برنامه ریزی برای کبدی و تنیس روی میز در آکادمی المپیک


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806831

برگزاری اولین نشست آکادمی ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی هانگزو

اولین جلسه هماهنگی آکادمی ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت آکادمی ملی المپیک، اولین جلسه هماهنگی آکادمی ملی المپیک با فدراسیون های ورزشی برای ارائه خدمات فنی و حرفه ای به تیم ها صبح امروز با حضور کیکاوس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. آکادمی ملی المپیک به بازی های آسیایی هانگژو اعزام شد. با حضور مسئولان فدراسیون های کبدی و تنیس روی میز برگزار شد.

ساعدی در ابتدای این نشست گفت: با توجه به توافقات و هماهنگی های انجام شده در ستاد بازی های آسیایی هانگژو، آکادمی ملی المپیک به عنوان مرکز آموزش عالی موظف به ارائه خدمات فنی و تخصصی به تیم ها است. به این بازی ها فرستاده می شود.”

وی خطاب به مسئولان فدراسیون های کبدی و تنیس روی میز گفت: در این جلسه در تلاش هستیم با هماهنگی و هم افزایی و همچنین آگاهی بیشتر شما از ظرفیت های بالقوه آکادمی ملی المپیک برای آماده سازی تیم ها در زمینه هایی مانند فضاها “ورزش، روانشناسی ورزشی، ارزیابی و رشد توانایی های جسمانی، پزشکی و پیشگیری از آسیب های ورزشی را برای شما عزیزان فراهم می کند.

محمدرضا آویسی معاون آموزشی و پژوهشی، سید محمدکاظم واعظ موسوی رئیس مرکز روانشناسی ورزشی، سید شمس الدین تقوی رئیس مرکز پزشکی ورزشی و مرتضی بهرامی نژاد رئیس مرکز سنجش و رشد جسمانی حضور داشتند. امکانات آکادمی ملی المپیک و تجهیزات سخت افزاری موجود و امکان برگزاری سمینارها.

آمادگی برای حضور منظم روانشناس ورزشی مجرب (برای تمرین ذهنی ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی)، امکانات فیزیوتراپی، معاینات سلامت قلب و عروق، تغذیه ورزشی، تست های عملکردی و امتیازدهی ورزشکاران از نظر خطر آسیب و همچنین تست های مشاهده و ارزیابی آمادگی جسمانی ورزشکاران یکی از مهمترین مواردی بود که در این بخش به آن اشاره شد.

عباس حاج اورساج رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به همکاری فدراسیون با مراکز دانشگاهی در زمینه آماده سازی تیم های ملی کبدی مردان و زنان اعزامی به بازی های آسیایی قبلی و موفقیت های کسب شده در آن بازی ها، گفت: توان بدنی بالا، نیاز آنهاست. تمرکز مناسب، چابکی، انعطاف پذیری، هوش بالا، سرعت و دقت که این سوال مراقبت بیشتر از این عزیزان را مطرح می کند.

وی افزود: تیم ملی کبدی اعم از آقایان و بانوان و همچنین بازی های آسیایی قبلی نیاز به همکاری این گروه دارد تا انشاالله با برنامه ریزی های لازم باز هم موفق به کسب افتخار و بالابردن شوند. پرچم زیبای ایران عزیزمان.»

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز نیز که به نمایندگی از فدراسیون در این جلسه حضور داشت با ابراز خرسندی از خدمات این آکادمی به بازیکنان فدراسیون گفت: تیم ملی تنیس روی میز هم اکنون و به منظور بهتر شدن شرایط ورزشکاران خود را از کارشناسان آکادمی ملی المپیک در رشته بدنسازی و مهارت های ذهنی که مربی از آنها استفاده کامل می کند آماده می کند.

حسنی ابراز امیدواری کرد با کمک و حمایت کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک، این رشته ورزشی بیش از پیش در بازی های آسیایی بدرخشد.

دیدگاهتان را بنویسید