برنامه عجیب فیفا برای شادی فوتبالیست ها بعد از گل

برنامه عجیب فیفا برای شادی فوتبالیست ها بعد از گل

جلسه هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال (IFAB) قوانین جدید فوتبال را مورد بحث قرار خواهد داد و برخی از قوانین تغییر خواهد کرد. یکی از مهمترین موضوعاتی که مطرح شد، بحث اتلاف دقایق است.

رسانه های اروپایی گزارش داده اند که از سال آینده فوتبال و بسکتبال و فوتسال متوقف می شود که جریان بازی متوقف شود تا دیگر شاهد اتلاف وقت بازیکنان نباشیم. برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که از این پس در بازی های فوتبال، زمان دقیق تلف شده باید توسط داوران محاسبه شود، همانطور که در جام جهانی 2022 شاهد بودیم.

جانی اینفانتینو رئیس فیفا در سخنرانی امروز خود در IFAB بر این موضوع تاکید کرد و گفت: فوتبال نباید اینقدر وقت تلف کند. ما باید با این موضوع مقابله کنیم. در جام جهانی اخیر شاهد بودیم که داوران به همین دلیل دقایق اضافی را اعلام کردند. ما می خواهیم داوران زمان دقیق زمان از دست رفته را در نظر بگیرند و این باید در همه بازی های فوتبال در سراسر جهان جهانی و قابل احترام باشد. اضافه کاری باید به میزان لازم اعلام شود. مواردی مطرح شده که بازیکنان نباید بعد از زدن گل احساس خوشحالی کنند، اما ما مخالفیم. شادی گل حق بازیکن و یکی از جذابیت های فوتبال است و هر چقدر هم برای آن وقت تلف شود باید در پایان بازی به آن فکر کرد.

اینفانتینو همچنین درباره ادامه روند 5 تعویض در هر بازی گفت: ایراداتی به این موضوع وجود داشته است اما برای ما سلامت بازیکنان مهمتر از هر چیز دیگری است انجام 5 تعویض برای فوتبال خوب است و این کار را انجام خواهیم داد. همه چیز برای حفظ سلامت بازیکنان حتی اگر اتفاق ناخوشایندی در زمین رخ دهد، داور موظف است برای رسیدگی به وضعیت بازیکن، بازی را متوقف کند. “سلامتی حرف اول را می زند.”

اینفانتینو درباره بدرفتاری با داوران گفت: متأسفانه ما داوران زیادی را در دنیا به این دلیل از دست دادیم. این یک مشکل جهانی است. در هر مسابقه سواستفاده از داوران زیاد است و باید کاری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید