برنج 92 هزار تومانی; از شنیدن تا واقعیت / تکذیب افزایش قیمت برنج

ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806367

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی قیمت 92 هزار تنی برنج داخلی را تکذیب کرد و گفت: برنج مورد نیاز کشور از تولید و واردات داخلی تامین می شود و در این زمینه کمبودی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسمعلی حسنی در خصوص شایعاتی مبنی بر افزایش مجدد قیمت برنج داخلی به 92 هزار تن افزود: افزایش قیمت برنج به 92 هزار تن شایعه ای بیش نیست و برندگان به دنبال خود هستند. منافع. “

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج داخلی از 47 هزار تن تا 77 هزار تن (لوکس درجه یک – برنج دوم) و برنج خارجی تایلندی شرکت بازرگانی دولتی 12 است. هزار و 500 تن، برنج هندی 18 هزار و 500 تن، برنج آزاد هندی و پاکستانی از 23 تا 29 هزار تن است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود و محدودیتی در عرضه برنج در بازار نداریم، گفت: همه به وفور برنج در بازار در هر مقدار و مقدار دارند و محدودیتی در عرضه این محصول نداریم.

قیمت برنج از دلالان

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه عده ای به دنبال سود و گرانی برنج هستند، گفت: برخی دلالان، سودجویان و عمده فروشان شمال کشور گران فروشی می کنند و شایعه می کنند که این محصول باید ردیابی شود.

وی افزود: در واقع تهران و شهرستان ها به عنوان خریدار، قیمت برنج را تعیین نمی کنند و در این زمینه دخالتی نمی کنند، بلکه فروشنده (سه استان شمالی کشور) قیمت برنج داخلی را تعیین می کند. “

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی معتقد است: هر کسب و کاری در شهرهای دیگر به دنبال خرید برنج با قیمت کمتر برای تحویل بیشتر است، بنابراین افزایش قیمت برنج مضر است اما برخی دلالان در افزایش قیمت اشتباه می کنند. اونا میفروشن.

وی از دستگاه های نظارتی و بازرسی سراسر کشور خواست این موضوع را ادامه دهند تا آسیبی به مصرف کنندگان سایر استان ها وارد نشود.

نیاز سالانه کشور به برنج حدود سه میلیون تن است که طبق آمار سالانه از حدود 2 میلیون تن تولید داخلی و بین 800 هزار تا یک میلیون تن واردات تامین می شود.

امسال با توجه به خشکسالی، آمارها نشان می دهد که تولید برنج داخلی حدود یک میلیون و 200 هزار تن است.

هر ساله بر اساس بخشنامه ای در حمایت از کشاورزان داخلی، واردات برنج خارجی به مدت پنج ماه (از اول مرداد تا اول ژانویه هر سال) ممنوع می شود.

انتهای پیام/


منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید