قیمت برنج را کشاورز تعیین می کند نه دلال / کشاورزان قیمت برنج را افزایش دادند!


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809554

رئیس اتحادیه برنج و خواربار در اصفهان گفت: زمانی که کشاورزان برنج خود را با قیمت پایین عرضه نکردند، تقاضای مردم افزایش یافت و قیمت برنج افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی بحاق در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی در خصوص وضعیت برنج نیز گفت: امسال به دلیل کاهش بارندگی، برداشت برنج بین 25 تا 35 درصد کاهش یافته است و این در حالی رخ داده که سایر هزینه های جاری مانند سموم، کود و دستمزد کارگران ثابت مانده است. برداشت محصول کمی تمام شده بود.

رئیس اتحادیه برنج و مواد غذایی اصفهان افزود: در این راستا کشاورزان مصمم هستند که برنج خود را با قیمت کمتری عرضه نکنند، از سوی دیگر تقاضا افزایش یافته و به همین دلیل قیمت این محصول بسیار بالا رفته است. “

وی گفت: در حال حاضر به نظر نمی رسد قیمت برنج کاهش یابد. باید منتظر بمانیم تا سال آینده برنج کشت شود تا با توجه به شرایط و هزینه های برداشت، قیمت آن مشخص شود، اما برنج خارجی هندی، پاکستانی و تایلندی در شرکت های خصوصی فراوان است و دولت وارد می شود و نرخ ارز تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: شاید دلالان در سال های گذشته در افزایش قیمت برنج نقش داشتند اما امسال تعیین قیمت برنج به دست کشاورزان افتاد و حتی تلاش نهادهای مرتبط برای مقابله با گرانی این محصول تاثیری ندارد. کنترل قیمت ها.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید