افزایش درآمد کشاورزان با دگرگونی اقتصاد روستایی / رنج برنج و سودی که دلال به دست می آورد + فیلم


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821985

رنج برنج زندگی را لذت بخش می کند و غذای هزاران خانواده ایرانی را لذیذ می کند، اما شاید کمتر کسی بداند که در این میان چه بر سر کشاورز می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کشاورزان گیلانی بار دیگر خود را برای کشت برنج آماده می کنند.

رنج برنج زندگی را لذت بخش می کند و غذای هزاران خانواده ایرانی را لذیذ می کند، اما شاید کمتر کسی بداند که در این میان چه بر سر کشاورز می آید.

در اینجا از آمار صحبت نمی کنیم، اما کاملاً واضح است که در زمانی که استاد پورزا نیست تا ما را از زورگویی خان و ارباب بخواند، دلال بیشترین درآمد را دارد.

خبر خاکستری

در این میان تصوری که کشاورزان سالهاست برای دولت ها در ذهن دارند این است که بیننده این محصول تولید داخل هستند که امید است دولت آینده راه حل مناسبی برای کمک به کشاورزان پرتلاش بیاندیشد. چنانکه سید ابراهیم رئیسی در سفر به گیلان تحول اقتصاد روستایی را راهکاری برای جلب رضایت کشاورزان اعلام کرد.

اما موضوعی که قابل تامل است عدم عضویت هیچ یک از مردم گیلان در کمیته کشاورزی است، واقعا عجیب است که چرا هیچ یک از نمایندگان استان که برنج و سایر محصولات آنها در راس تولیدات کشاورزی قرار دارد، صلاحیت تحویل به کمیته کشاورزی را نداشتند. کشاورزان گیلانی برای بازی.

همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود فرمودند: «وقتی بتوانیم در کشاورزی به این پیشرفت دست یابیم و تحول جدی ایجاد کنیم، امنیت غذایی کشور را به دنبال خواهد داشت. از نظر مشکلات خوردن.” هرگز هیچ مشکلی وجود ندارد، هیچ نگرانی وجود ندارد دوم، افزایش درآمد کشاورزان. خیلی خوب است که درآمد کشاورزان ما افزایش یابد و آنها تشویق شوند که به کشاورزی ادامه دهند.»

امسال اما کشاورزان با امید به خدا و توقع عنایت مسئولان و به امید اینکه ناامید برنگردند، دوباره به گل تبدیل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید