رنجِ برنج; برنج کاران از مشکلات صحبت می کنند


زمان: 09:35
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840246

به هر حال کشاورزان با وجود همه مشکلات، عاشق کار و تولید برنج هستند و زندگی و معیشت آنها به سختی با این کار سخت گره خورده است، اما چه کسی از رنج مردان و زنان شمالی در دانه های برنج می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، برنج محصولی استراتژیک و پرمصرف است که منبع تغذیه اکثر مردم کشور محسوب می شود، اما تولید این محصول استراتژیک نیز مشکلات زیادی دارد که باید برای آن چاره اندیشی شود. اولین مشکل قیمت فروش برنج در زمان برداشت است، کود شیمیایی نیز یکی از محصولات کارآمد در تولید برنج است که یک نیاز اساسی است.


این روزها که از جاده های مازندران می گذریم و به مزارع خیره می شویم، قد کج کشاورزان با دستان گل آلود و پینه را می بینیم که برای ما زن و مردی که برای سفره من و تو زحمت می کشیم دنیایی گرانبهاست.

بسیاری از ما می توانیم همان مناظر سبز و خوشه های رنگارنگ برنج را در ذهن خود تصور کنیم و از آن لذت ببریم و واقعیت رنج برنج را درک نکنیم. حقیقت در پشت دستان پینه بسته و چهره های آفتاب سوخته مردان و زنان قدبلند نهفته است، شالیکاران هر سال پیوند می خورند و رنج می برند و گویا صدای گلایه هایشان فراتر از شالیزارهایشان نیست!

کشاورزان بر این باورند که توان خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی را ندارند و قیمت این ماشین‌ها سر به فلک کشیده و ارتباطی بین آن و قدرت خرید یک تولیدکننده برنج وجود ندارد، بنابراین بدیهی است که یکی از راه‌های حمایت از کشاورزی ارائه تسهیلات ارزان قیمت است. کشاورز برای جلوگیری از فروش

دیدگاهتان را بنویسید