قیمت برنج 60 درصد بیشتر از قیمت خرید کشاورز است

قیمت برنج 60 درصد بیشتر از قیمت خرید کشاورز است

روز جدید نماینده مردم بهشهر گفت: هزینه تولید و فرآوری برنج و سود تولیدکننده و عرضه کننده کاملا مشخص است. به گزارش ایسنا، گلمرضا الشریعه، با اشاره به افزایش قیمت برنج در بازار، بر لزوم کنترل قیمت ها تاکید کرد و گفت: قیمت برنج خریداری شده توسط کشاورزان بستگی به نوع برنج دارد، برنج بر اساس سطح کیفی است. و توسط کشاورز خریداری می شود، اما قیمت برنج در بازار امروز تقریبا 60 درصد بیشتر از قیمت خرید کشاورز است.

90000 تن برنج توسط کشاورز حداکثر 35000 تن خریداری شد.

وی همچنین گفت: در بهترین وضعیت مرغوب ترین برنج استان مازندران با قیمت کیلویی 35 هزار تن توسط کشاورز خریداری می شود اما با قیمت کیلویی 80 تا 90 هزار تن به بازار عرضه می شود. میزان مصرف سالانه برنج در کشور کاملا مشخص است، میزان تولید برنج در کشور رقم مشخصی است، بنابراین دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که عرضه برنج در بازار و نیاز جامعه متعادل شود، بنابراین در اینجا نقش دولت بسیار مهم است

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به تعهد خود مبنی بر برنامه ریزی دقیق و نظارت بر تنظیم بازار عمل کند، برنج و گندم کالای اصلی مردم یکی از دلایل گرانی برنج است. عدم نظارت و برنامه ریزی دقیق توسط دولت ذکر و تصریح کرد: وظیفه دولت است که مردم را تامین کند و اجازه ندهد توده مردم هر روز با استرس زیاد کوچک شوند، باید تعادل ایجاد شود. بین مصرف عمومی، تولید برنج و برنج وارداتی.

شریعتی تاکید کرد: عامل دوم دلالان بازی هستند که عده ای اقدام به خرید برنج با قیمت پایین کرده و قیمت های چند برابری را در بازار عرضه می کنند. متأسفانه دستگاه های نظارتی هم کار نمی کنند. بگذارید آب جاری شود و به سیل تبدیل شود و به جامعه آسیب برساند». جریمه ها باید جدی گرفته شود و با نظارت دقیق و افزایش افسارگسیخته قیمت، معامله گران قطع شود.

دیدگاهتان را بنویسید