برگزاری «المپیک نسل ها» با حضور صد هزار پدربزرگ و مادربزرگ و نوه


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883552

«المپیک نسل ها» با حضور یکصد هزار پدربزرگ، مادربزرگ و نوه هایشان با حضور شهرها و مناطق از سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، مراسم افتتاحیه نخستین دوره «المپیک نسل ها» با حضور افشین ملای رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، حامد عباسی رئیس انجمن عالی ورزش و تعدادی صبح امروز شنبه آکادمی ملی المپیک در سالن شماره یک پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و نوه هایشان برگزار شد.

افشین ملایی در این مراسم گفت: تغییر سبک زندگی باعث شده که فرزندان و نوه ها کمتر از نعمت حضور پدربزرگ و مادربزرگ بهره مند شوند. تلاش می کنیم از دیروز تا امروز دلبستگی بین نسلی ایجاد کنیم تا خانواده ها قدرت عاطفی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین رویدادهای ورزشی که می تواند به این هدف کمک کند «المپیک نسل ها» است که اولین آن با همت کانون عالی ورزش های فدراسیون ورزش های همگانی برگزار می شود و امیدوارم که همه نهادها از جمله شهرداری ها برگزار خواهند کرد این رویداد به مردم ایران کمک می کند تا هر روز پیشرفت کنند.

رئیس انجمن عالی ورزش های فدراسیون ورزش های همگانی همچنین با بیان اینکه این المپیاد برای پدربزرگ ها و مادربزرگ های بالای 60 سال و نوه های زیر 10 سال برگزار می شود، گفت: ثبت نام برای شرکت در این المپیاد از اوایل مرداد ماه در یک سایت آغاز می شود. Events.isfaf.ir از شهریور ماه سال جاری در 100 شهر منتخب که 1000 نفر از هر شهر در آن شرکت خواهند کرد آغاز و آغاز می شود.

وی ادامه داد: این المپیک در 7 بازی برگزار می شود که هر دو نسل می توانند انجام دهند و 100 هزار آن شامل 25 هزار پدربزرگ، 25 هزار مادربزرگ، 25 هزار نوه و 25 هزار پسر خواهد بود. امتیازات کسب شده برای هر بازی مشخص است و در نهایت تیم منتخب در مسابقات استانی و سپس مسابقات کشوری شرکت می کند و در مرحله نهایی که آذرماه سال جاری در تهران به میزبانی تهران برگزار می شود، 32 تیم چهار تیمی از استان ها شرکت خواهند کرد در یکی از سالن های ورزشی شهرداری تهران به رقابت می پردازند.

رئیس انجمن ورزش های بزرگسالان فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد: فناوری نسل ها را از هم جدا کرده است و هدف ما این است که بتوانیم با برگزاری این رویداد پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و نوه ها را دور هم جمع کنیم. از آنجایی که این دو نسل زمان بیشتری را با من می گذرانند و افراد میانسال اعم از پدر و مادر درگیر مسائل و مشکلات زندگی هستند، سعی کردیم حرکاتی را برای این المپیک بیندیشیم که برای هر دو سن مناسب باشد.

این مراسم با حضور ایمان متقی نژاد سرپرست معاونت، علیرضا مهدوی رئیس سازمان ورزش و تفریحات و رفیعی رئیس انجمن بازی های کودکان فدراسیون ورزش های همگانی به همراه مسئولان انجمن ورزش های برتر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید