برگزاری مراسم عزاداری سیزدهم محرم در مسجد ملا اسماعیل یزد


ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888995

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت؛

حجت الاسلام والمسلمین نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: مراسم عزاداری سومین روز شهادت امام حسین (ع) پنجشنبه 29 مردادماه در محل ملا برگزار می شود. مسجد اسماعیل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای یوم الله سیزدهم محرم در مسجد ملا اسماعیل گفت: طرح های عزاداری سیزدهم محرم بیش از 100 سال قدمت دارد. سومین روز شهادت امام حسین (ع) است و یاران باوفای این حضرت نزد مردم یزد پاسدار و شناخته شده هستند.

وی افزود: مبلغان و وعاظی که در دهه اول محرم به ایراد سخنرانی پرداختند به عنوان خادمان امام حسین (ع) در این برنامه حضور دارند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به نحوه انتخاب هیئت های شرکت کننده در این مراسم در مسجد ملااسماعیل تصریح کرد: هیئت های علاقه مند به شرکت در این برنامه با ثبت نام در سامانه اعلام شده درخواست خود را ثبت کردند. سپس از میان درخواست‌های ثبت‌شده، 13 هیئت به قید قرعه برای شرکت و اجرای مراسم عزاداری در مسجد ملا اسماعیل انتخاب شدند.

نجیمی ادامه داد: این برنامه شامل مکتله خوانی، مرثیه خوانی و مرثیه خوانی است که از ساعت 7 صبح روز پنج شنبه 30 مردادماه آغاز و تا اذان ظهر ادامه دارد، اما متاسفانه مراسم قدیمی و گرانقدر فرقه بنی اسد در گذشته برگزار نخواهد شد

برنامه مراسم عزاداری سیزدهم محرم در مسجد ملا اسماعیل یزد و اسامی هییت های شرکت کننده به شرح زیر است:


8c0d6d4c 2d70 4c9a 8c22 c2651a45bbdf خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید