بر اثر انفجار در استان قندوز افغانستان دست کم 33 نفر کشته شدند


ساعت: 01:45
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833839

یک مقام ارشد طالبان گفته است که در حمله تروریستی به مسجدی در ولایت قندوز افغانستان 33 تن کشته و 43 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، ذبیح الله مجاهد، معاون فرهنگی و اطلاع رسانی طالبان گزارش ها مبنی بر کشته شدن 33 نفر در انفجار روز جمعه در مسجدی در ولایت قندوز افغانستان را تایید کرد.

یک مقام طالبان در یک پست توییتری این حمله تروریستی را تایید کرد و افزود که در این رویداد ۴۳ تن دیگر زخمی شده اند.

بلال کریمی، سخنگوی طالبان ساعاتی قبل از مجاهدین گفت که انفجار یک بمب در مسجدی در ولسوالی صاحب امام ولایت کندز باعث کشته شدن 33 نفر از جمله کودکان شد. کریمی افزود: 43 نفر مجروح شدند.

حافظ عمر، فرمانده نیروهای امنیتی ولسوالی امام صاحب ولایت کندز نیز گفت که انفجار در مسجد مولوی سکندر در این منطقه بعد از ظهر جمعه به وقت محلی رخ داده است.

روزنامه افغانستانی هشت صبح به نقل از منابع محلی گزارش داد که این حمله توسط یک بمب گذار انتحاری انجام شده است.

تصاویر تایید نشده در شبکه های اجتماعی، دیوارها و سقف یک ساختمان آسیب دیده را نشان می دهد. این بمب گذاری اندکی بعد از ظهر در مقابل یک مرکز استخدام پلیس در کیساک منفجر شد و حداقل 12 نفر را کشت. گروه تروریستی داعش ظهر روز پنجشنبه (اول ثور) در یک عملیات تروریستی در بزرگترین مسجد شیعیان شهر مزار شریف موسوم به سهدکان در شمال افغانستان 30 نمازگزار را به هلاکت رساند و 80 تن دیگر را زخمی کرد. این در حالی است که یک مرکز آموزشی شیعیان در غرب کابل روز سه شنبه (۳۰ حمل) مورد حمله تروریست ها قرار گرفت که در نتیجه آن ۲۶ دانش آموز کشته شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید