بر اثر انفجار مهمات در مرز روسیه و اوکراین سه نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند

ساعت: 03:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922837

خبرگزاری های روسیه اعلام کردند که در انفجار مهمات ناشی از برخورد بی احتیاطی با نارنجک ها در منطقه بلگورود روسیه در مرز با اوکراین، سه سرباز کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرویس‌های اورژانس محلی روسیه گفتند که انفجار در یک مرکز فرهنگی که به انبار مهمات برای نیروهای روسی تبدیل شده بود روی داد.

خبرگزاری اینترفاکس همچنین گزارش داد که هشت نیروی خدماتی دیگر تا عصر یکشنبه مفقود شده اند.

نیروهای اورژانس محلی در بیانیه‌ای که به خبرگزاری‌ها ارسال شده است، اعلام کردند: آتش‌سوزی در یک اتاق خواب بر اثر انفجار تصادفی نارنجک دستی توسط یک گروهبان آغاز شد. در نتیجه این حادثه 16 سرباز از جمله فرد مقصر به بیمارستان منتقل شدند. سه نفر دیگر نیز هستند. آنها جان خود را از دست داده اند.»

خبرگزاری تاس همچنین گزارش داد که مقامات محلی گفته اند بی احتیاطی در برخورد با نارنجک باعث انفجار شده است.

کانال های تلگرامی موسوم به 112 که به سازمان های انتظامی روسیه مرتبط هستند، نوشتند که کشته ها و مجروحان این حادثه سربازانی هستند که به عنوان بسیج عمومی برای جنگ با اوکراین فراخوانده شده اند. در گزارش ها اشاره ای به زمان وقوع این حادثه نشده است.

استان بلگورود با شمال شرقی اوکراین هم مرز است. نزدیک به جایی که شهر خارکف از زمان آغاز جنگ با اوکراین در مارس سال گذشته هدف حملات موشکی متعدد روسیه قرار گرفته است.

در ماه اکتبر، یک مرد مسلح به یک پایگاه نظامی در منطقه بلگورود حمله کرد و به آن آتش گشود و 11 سرباز را کشت. در چندین نوبت، انبارهای سوخت و مهمات در این منطقه توسط انفجارهایی که به گفته مسکو ناشی از حملات اوکراین بوده است، لرزیده است. کیف، بدون اینکه مسئولیتی را بر عهده بگیرد، این انفجارها را نتیجه و بازخورد تهاجم روسیه توصیف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید