بر اساس قانون زمین، منابع طبیعی به بنیاد راه و شهرسازی و مسکن واگذار می شود


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881887

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: منابع طبیعی بر اساس قانون نگهداری می شود و بدون توجه به قانون به کسی زمین نمی دهد اما طبق قانون اراضی واقع در محدوده شهر به راه و شهرسازی منتقل می شود. آبادانی و اراضی واقع در ویژگی های روستا نیز در اختیار ژ.ک.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; خلیل آقاجانلو در این نشست خبری اظهار کرد: در واگذاری زمین به بنیاد مسکن روند خاصی وجود دارد، کارگروه هایی در سطح استانداری و بنیاد مسکن وجود دارد که طرح رهبری را در آنجا تصویب می کنند و بعد این طرح، این طرح را مطالبه می کنند. از رهبر می تواند در محدوده اراضی ملی یا واقع در استثناهای روستا باشد.

وی افزود: بررسی ها انجام می شود و در صورت عدم محدودیت و ممنوعیت در خصوص منابع طبیعی، این اراضی مورد بهره برداری بنیاد مسکن توسعه مسکن روستایی قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: متولی، دستگاه مسئول و رسمی پس از واگذاری زمین، آنچه پیش خواهد آمد بر عهده بنیاد مسکن است و منابع طبیعی هیچ دخل و تصرف و اختیاری ندارد. بنابراین منابع طبیعی منطقه بررسی می شود و در صورت عدم وجود مشکل از نظر منابع طبیعی، با توجه به ساخت و ساز توافق صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه صرف وجود یک گونه گیاهی در یک منطقه ملاک نیست، مسائل مهم تراکم، تعداد، گونه است و یادآور شد: با توجه به موارد ذکر شده، در صورت وجود چنین شرایطی در منطقه معین، نهایی می شود. در مورد واگذاری زمین تصمیم گیری خواهد شد.

آقاجانلو تاکید کرد: منابع طبیعی بر اساس قانون نگهداری می شود و به هیچکس زمین نمی دهد، اما طبق قانون اراضی که در محدوده شهر هستند به راه و شهرسازی واگذار می شود اما در قانون استثنائاتی وجود دارد که همچنین زمین هایی که در ویژگی های روستا است نیز در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید