بزرگترین ابهام برای شهرآورد; انتخاب سامانه فرهاد مجیدی

بزرگترین ابهام برای شهرآورد;  انتخاب سامانه فرهاد مجیدی

زمان زیادی تا دربی پایتخت باقی نمانده و دو تیم خود را برای این دیدار سرنوشت ساز آماده می کنند. قرار است امروز آخرین تست های محمد دانشگر انجام شود تا فرهاد مجیدی و ستاد آبی ها درباره حضور این مدافع در دیدار مقابل پرسپولیس تصمیم گیری کنند.

جدای از آمدن یا عدم حضور دانشگر در دربی پیش رو، مهم ترین موضوع پیرامون باشگاه استقلال سیستمی است که فرهاد مجیدی آن را درگیر این بازی می داند. استقلال در حضور فرهاد مجیدی همیشه از سیستم 3 دفاعی در تیمش استفاده می کرد و با یزدانی، مرادمند و یکی از دانشمندان یا عارف آقاسی به مصاف حریفان رفت.

از این گروه تنها محمد دانشگر در اختیار آبی ها قرار دارد و فرهاد مجیدی مجبور شد یک مدافع بین المللی آزاد به نام رافائل سیلوا به خدمت بگیرد. بازیکنی که در تیم های الفیصلی عربستان و بوآویستا پرتغال بازی کرد و در اولین بازی مقابل صنعت نفت نیز عملکرد خوب و امیدوارکننده ای داشت.

در حالی که هنوز حضور دانشگر در دربی مشخص نیست، فرهاد مجیدی پیش از این رافائل سیلوا، عارف گلامی و روزبه چشمی را برای تشکیل خط دفاعی تیمش در اختیار دارد. این سوال این تردید را ایجاد کرد که آیا فرهاد قصد دارد تیمش را با سیستم 3 دفاعی به میدان بفرستد یا مقابل حریفی با 4 مدافع بازی کند؟

استقلالی ها در بازی با آبادانی به ناچار از سیستم 4231 استفاده کردند که سیلوا و گلامی در مرکز خط دفاعی اشغال شده بودند و سلمانی و حردانی هم چپ و راست کار کردند اما خط دفاعی آبی ها از دست رفت و این تیم تسلیم نشد. هر موقعیت خطرناک برای مهاجمان.

هماهنگی سیلوا و گلامی در خط دفاعی چشمگیر بود و تحسین هواداران را نیز برانگیخت. حالا با حضور یک چشم و بازگشت احتمالی دانشگر، دست مجیدی نسبت به دیدار قبلی بازتر است. بسیاری از هواداران استقلال معتقدند آبی ها با اتخاذ سیستم چهار دفاعی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند، اما سیستم سه دفاعی نیاز به هماهنگی بیشتری دارد و چون سیلوا، دانشگر و گلامی هرگز در کنار هم نبوده اند. بازی نکردند، ریسک استفاده از این سیستم در دربی زیاد است.

در هر صورت هنوز باید دید فرهاد مجیدی نخبه در روز پایتخت چه برای تیمش در نظر خواهد گرفت. اما به هر حال حضور رافائل سیلوا و عارف گلامی در ترکیب اصلی مشخص شده و باید دید کادرفنی استقلال با حضور چشم یا دانشمند تیمش را به سیستم 3 دفاعی برمی گرداند یا می رود. به میدان با همین ترکیب.از بازی با صنعت نفت.

دیدگاهتان را بنویسید