بزرگترین جنون تاریخ فرمول 1 توسط یک ایرانی!

جنون نهایی در تاریخ

مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی از ساعت 16:30 در پیست یاس مارینا آغاز شد و در نهایت مکس ورستپن از تیم ردبول با عملکرد درخشان خود به مقام قهرمانی دست یافت. در آخرین دقیقه پس از تصادف نیکلاس لطیفی، Safety به لوئیس همیلتون باخت و در راند آخر مکس ورستپن با لاستیک نرم وارد مسابقه شد و در راند آخر همیلتون را پشت سر گذاشت تا در یک رویداد تاریخی لوئیس همیلتون را شکست دهد.

این دیدار با عملکرد درخشان همیلتون آغاز شد. ستاره طلایی ستاره مرسدس از همان ابتدا مقام اول را به او داد و این اولین مواردی بود که مکس سعی کرد خیلی سریع از همیلتون عبور کند که ناگهان پس از برخورد با همیلتون از جاده منحرف سبقت گرفت که در همان لحظه اعلام FIA بود. یک علامت کنترل برای مسابقات در ادامه مسابقه همیلتون خیلی جلوتر از حریفش قرار گرفت اما استراتژی و پلان B ردبول باعث شد مسابقه شکل دیگری به خود بگیرد.

جنون نهایی در تاریخ

ردبول سرخیو پرز را برای کسب مقام اول به پیت نفرستاد و از این خلبان مکزیکی فوق العاده برای نزدیک کردن مکس به همیلتون استفاده کرد. در جریان رقابت عجیب سرخیو پرز و همیلتون، مکس به فاصله یک ثانیه ای از همیلتون رسید و پس از آن پرز خود را کنار کشید و به سمت پیت رفت. مکس به همیلتون رسیده بود، اما رانندگی بی نظیر ستاره مرسدس راه زیادی را طی کرده بود و همه چیز برای پیروزی همیلتون آماده به نظر می رسید.

جنون نهایی در تاریخ

در دور 53 وضعیت به یکباره تغییر کرد. میک شوماخر و نیکلاس لطیفی با عبور شوماخر از لطیفی تصادف کردند. تصادف شدیدی باعث آتش سوزی و کیفیت کار شد و ناگهان وضعیت تغییر کرد. استراتژی منحصر به فرد کریستین هورنر و ردبول و تصمیم دقیق آنها باعث شد تا مکس به سراغ پیت بیاید و از لاستیک های نرم استفاده کند. پس از گفتگوی مدیر FIA با ردبول، آنها در نهایت تصمیم گرفتند که همیلتون اول و مکس دوم شود.

جنون نهایی در تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید