قتل جنون آمیز زن در رختخواب/ دستگیری شوهر در مخفیگاه روستا

قتل جنون آمیز زن در رختخواب/ دستگیری شوهر در مخفیگاه روستا

روز جدید : مردی در اقدامی جنون آمیز همسرش را در خواب کشت و متواری شد. جنایت خانگی در شهرستان بوکان رخ داد که سناریوی تلخی را رقم زد.

زمانی که یکی از بستگان این زوج جوان در روزهای 26 تا 26 فروردین ماه با پلیس تماس گرفت و ادعا کرد که قتلی باورنکردنی رخ داده است، بلافاصله تیم پلیسی وارد کشتارگاه شدند و با جسد بی جان زنی به نام لیلا مواجه شدند.

کمتر از یک دقیقه بعد قتل به بازپرس گزارش شد و بازپرس وی را به همراه تیمی از ماموران آگاهی و شناسایی به محل جنایت اعزام کرد. وقتی تیم جنایی خود را به سمت جسد لیلا رساندند، دیدند که این زن با روسری به گلویش در رختخواب خوابیده است.

پزشکی قانونی پس از معاینه جسد اعلام کرد که هیچ اثر حفاظتی، زخم و جراحت دیگری بر روی بدن لیلا وجود ندارد و وی هنگام کشته شدن کاملاً خواب بوده است.

یک قاتل شناخته شده

پزشکان قانونی در بازرسی میدانی متوجه شدند که شوهر این زن در خانه نبوده و از آنجایی که هیچ اثری از شکستگی قفل وجود ندارد، همسایه ها و آشنایان لیلا مطمئن شدند که جز شوهرش کسی کشته نشده است.

اثری از مرتضی نبود. مقامات دریافتند که شوهر او پس از ارتکاب جنون خانه آنها را ترک کرده است. بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان با بازجویی از آشنایان و نزدیکان لیلا متوجه شدند که این زن با همسرش اختلافات جدی داشته و اغلب با ریش سفیدی میانجی گری می کرده است اما این اختلافات روز به روز بیشتر می شود اما هیچکس انتظار نداشت مرتضی دست به جنایت بزند.

مخفیگاه روستایی

کارآگاهان که در تحقیقات ویژه به همراه بستگان لیلا نیز به دیدن همسایه ها رفته بودند، شب گذشته شنیدند که این زوج از ساختمان خود در حال دعوا هستند اما پس از دقایقی دعوا به پایان رسید و هیچکس صدای دعوا را نشنید تا اینکه آنها به خواب رفتند.

کافی است این فرضیه به کارآگاهان ارائه شود که خشم ناشی از درگیری شبانه منجر به این جنایت شده و ماموران خیلی زود با اقدامات مخابراتی ردی از مرتضی در روستای کانی کالا دریافت کردند.

کمتر از چهار ساعت از افشای قتل خاموش لیلا نگذشته بود که پلیس خانه روستا را محاصره کرد و مرتضی که باور نداشت مخفیگاهش کشف شده، چاره ای جز تسلیم نداشت.

اعتراف کن

این مرد در اولین ملاقات با پلیس مدعی شد که از سرنوشت لیلا اطلاعی ندارد و زمانی که شنید متهم به قتل همسرش شده است ابتدا بر بی گناهی خود اصرار کرد اما خیلی زود سرش را برگرداند و گفت که این کار را انجام داده است. عمل جنون آمیز کینه و عصبانیت .

مرتضی گفت: مدت زیادی است که به دلیل مشکلات مختلف درگیر هستیم. لیلا خیلی اذیتم می کرد و نمی خواستم کوتاه بیایم. بارها تصمیم به جدایی گرفتم. دعوای ما و تهمت عادی شده است. دیگر علاقه ای به هم نداشتیم و به زور همدیگر را تحمل می کردیم.

وی افزود: هر بار که به مرحله طلاق می رسیدیم، اقوام بدون اینکه بدانند زیر یک سقف ماندن برایمان سخت است، ما را مجبور می کردند به زندگی خود برگردیم و درگیری هایمان بیشتر و بیشتر می شد.

شوهر همسرش گفت: دیشب من و لیلا دوباره دعوا کردیم. هر دو شروع کردیم به جیغ زدن. می دانستیم که همسایه هایمان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، اما نمی توانستیم جلوی آنها را بگیریم. وقتی مبارزه ما تمام شد، همسرم خوابش برد و من از خواب بیدار شدم. همه جور فکری به ذهنم رسید. عصبانیت تمام وجودم را فرا گرفته بود. انگار دیوونه بودم وقتی با عصبانیت از روی لیلا رد شدم، خواب بود. روسری اش را برداشتم و خفه اش کردم، حتی نتوانست فریاد بزند.

چند ساعتی در خانه بودم تا اینکه تصمیم گرفتم فرار کنم، چون می دانستم صبح همه چیز روشن می شود. به روستای کانی کالا رفتم تا مدتی بمانم و سپس به شهر بزرگتری رفتم و زمانی که دستگیر شدم مخفی شدم.

بر اساس این گزارش، مرتضی با این اعترافات هولناک صحنه قتل لیلا را بازسازی کرد و با دستور بازپرس راهی زندان شد تا پس از صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری محاکمه شود.

شورای کارشناسی

دکتر ناصر نوباخت، جرم شناس گفت: متأسفانه گاهی برخی از میانجی گری ها به دلیل کارشناسی نبودن نتیجه معکوس دارند و با وجود تغییرات فراوان در زمان حال، رفتار ما همچنان سنتی است.

وی افزود: زوج های جوانی که با هم اختلاف دارند باید به مشاوران متخصص مراجعه کنند، بنابراین اگر این کارشناس تشخیص دهد که مشکلات آنها قابل حل است، روش های اصلاح رفتار را آموزش می بینند و اگر متخصص تشخیص می دهد که این رابطه خطرناک است، به او کمک می کند. طلاق زن و شوهر را در نظر خواهد گرفت.»

این جرم شناس ادامه داد: قتل های خانوادگی به ویژه همسران به دلیل عدم برخورد منطقی با اختلافات زوجین و تغییر رفتار آنها رو به افزایش است، چرا که زنان در گذشته تسلیم تر بودند و اکنون در دنیای امروز به پا خاستند. برای حقوق خود.

دیدگاهتان را بنویسید