قتل 4 زن توسط شوهر در 3 هفته گذشته/جزئیات قتل همسر

قتل 4 زن توسط شوهر در 3 هفته گذشته/جزئیات قتل همسر

عروس مقتول در گفت و گو با «اعتماد»: «زیبا» که او را کشت، به پدرش زنگ زد که بیا دخترت را ببر!
اعتماد نوشت: بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی مشخص شد: چند روز پیش زنی در ارومیه توسط همسرش به هویت «جعفر.خ.» کشته شد.

خبرنگار اعتماد طی بررسی های بیشتر در گفت و گو با «یکی از بستگان این زن» به جزئیات بیشتری دست یافت.

“Maift (زیبا).k”; زن 31 ساله اهل روستای «هسبشه» شهرستان سلماس واقع در استان کردستان حدود هفت سال پیش در «فضای مجازی» با پسری آشنا شد. به دلیل مخالفت خانواده با ازدواجشان تصمیم به فرار به ارومیه (محل زندگی خانواده همسر زیبا) می گیرند اما با کشته شدن این زن جوان توسط شوهرش زندگی آنها به پایان می رسد…

یکی از اهالی سلماس درباره این خبر به «اعتماد» گفت: ما هم خبر را شنیدیم. هیچ کس دقیقاً نمی داند مشکل آنها چیست. شوهر این خانم ارومیه ای است و تا جایی که می دانیم در حال حاضر بازداشت است».

حساب‌های کاربری و منابع محلی نیز در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع پرداخته و نوشته‌اند: «مایفت به‌دلیل اختلافات خانوادگی توسط همسرش «جعفر.خ» کشته شد و جسد این زن روز جمعه برای خاکسپاری به خانواده‌اش تحویل داده شد. “

یک فرد مطلع نیز به این خبر واکنش نشان داد و گفت: برادر همسر میفت مدتی پیش بر اثر سانحه رانندگی فوت کرد. به همین دلیل همسر میفت قصد داشت با همسر برادرش ازدواج کند، اما میفت مخالف ازدواج همسرش بود به طوری که آن زن به دست شوهرش کشته شد.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده، «پزشکی قانونی» کشته شدن این زن بر اثر «خفگی» را تایید کرده و همسر میفت نیز با شکایت خانواده بازداشت شده است.

بر اساس این ادعاها؛ میفت توسط شوهرش کشته شد، البته این موضوع همچنان در جریان است و حکم نهایی پس از محاکمه مشخص خواهد شد. این خبر تنها زن کشی یا قتل زنان توسط مردان نزدیک به آنها در ماه گذشته نیست. بررسی های «اعتماد» از اخبار رسمی نشان می دهد که در سه هفته گذشته چهار زن کرد به دست شوهرانشان کشته شده اند. در میان آنها، مایفت چهارمین قربانی محسوب می شود.

زیبا و همسرش به صورت آنلاین با هم آشنا شدند و سپس فرار کردند

پدر مایفت (زیبا) فارسی بلد نیست. بنابراین تصمیم می گیرد جزئیات را به دامادشان بسپارد. حسین زاده داماد بزرگ خانواده در خصوص قتل میفت به اعتماد گفت: میفت یک نام کردی است و همه او را با این نام می شناختند و در یادداشتی که برای ترحیم او منتشر شده آمده است: «میفت» اما نام اصلی او «زیبا» است. “. زیبا متولد 70 است. هفت سال پیش با یکی ازدواج کرد و چون خانواده شوهرش ارومیه ای بودند به ارومیه رفتند. حاصل ازدواج آنها یک “دختر 6 ساله” است.

حسین زاده به سوالاتی که درباره جزئیات زندگی میفت «زیبا» می پرسم پاسخ می دهد.

* در خبر منتشر شده نوشته اند؛ همسر زیبایش او را کشت، چه شد؟

چهارشنبه (6 بهمن) ساعت 13:30 وارد ارومیه شدیم. وقتی با پدر و مادر زیبا به خانه آنها رسیدیم، جسد زیبارو را دیدیم که روی زمین افتاده است. پلیس ها تا ربع اول نگذاشتند وارد خانه شویم.

*چه کسی به شما خبر کشته شدن زیبا را داده است؟

شوهر خوش تیپ به خانواده اش زنگ می زند و می گوید; بیا دخترت را ببریم وقتی پدر خوش تیپش می گوید؛ گوشی را به زیبا بده، آقا گوشی را به زیبا نمی دهد.

آیا زیبا و همسرش مشکل خاصی داشتند؟

خب مشکل خانوادگی داشتند. مثل همه زوج هایی که مشکل دارند. آن روز کسی نبود که بفهمد مشکلشان چیست. روز حادثه تنها خود و دختر کوچکشان در خانه ای که اجاره کرده بودند بودند.

شغل شوهر خوش تیپ چیست؟ و او چند سال دارد؟

کارگر ساده است و یکی دو سال از زیبا بزرگتر است.

* زیبا و همسرش نسبت فامیلی داشتند؟ چگونه با هم آشنا شدند؟

اهل شهرستان سلماس (واقع در استان کردستان) هستیم. زیبا قبل از ازدواج از طریق اینترنت با همسرش آشنا شد و از آنجایی که خانواده هایشان مخالف بودند، فرار کردند و به ارومیه رفتند. البته در منطقه ما رسم نسبتاً رایجی است که اگر دختر و پسری همدیگر را بخواهند و خانواده ها به توافق نرسند، دختر و پسر فرار می کنند… سپس طبق همان آداب و رسوم بزرگترها. و مردان مو سفید برای میانجیگری و رضایت خانواده ها می آیند وگرنه ما از شوهر خوش تیپ خبر نداشتیم و مدت زیادی بود که او را ندیده بودیم. سپس با پدر وسطی ریش صفیدان مراسم عروسی گرفتند و با خانواده شروع به رفت و آمد کردند.

* زیبا در زمانی که با خانواده ها سر می زدند از مشکلاتش صحبت نکرد؟

اصلا. شوهرش آنقدر خوش قیافه بود که اغلب آرزو می کردم ای کاش برادری مثل او داشتم. فقط کمی “عصبی” بود اما نمی دانیم آن روز چه اتفاقی افتاد […] (چیزی نامناسب می گوید) او هم همین کار را کرد.

جزئیات روش کشتن چیست؟ مثلا قاتل زیبا با چه وسیله ای او را کشت؟

وقتی رسیدیم، خودم کل محوطه خانه را گشتم. من وسیله خاصی ندیدم که بگویم او اینطور کشته شده است، اما نشانه های «خفگی» بود. کارشناسان پزشکی قانونی هم آمدند. اتفاقاً از آنها پرسیدم ماجرای قتل چیست؟ کارآگاهان نیز به من گفتند؛ او بر اثر خفگی جان باخت. یک پلیس نیز از من بازجویی کرد و پرسید. رابطه شما با او چگونه بود یا زیبا بیماری خاصی نداشت؟ اجازه دهید به شما هم بگویم؛ زیبا بیماری خاصی نداشت. من حدود 21 سال است که برادر شوهر خانواده آنها هستم، اما او را مریض ندیده ام. خلاصه روز بازجویی هر سوالی که از من بپرسی و من جواب بدهم، پلیس ها هم از من پرسیدند…

به نظر شما زیبا توسط شوهرش خفه شده است؟

آره

آیا شوهر زبا الان بازداشت است؟

وقتی به کلانتری 12 ارومیه رفتیم، شوهر خوش تیپ را دیدیم که در راهرو نشسته و گریه می کند، اما هیچ دستبند به دستش نبود. پدر و مادر زیبا هم از او شکایت کردند. قاضی کشیک نیز دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد. پزشکی قانونی نتوانست نظریه اول را قطعی کند و به همین دلیل دستور “کالبد شکافی” را صادر کرد. اکنون نمی دانیم نتایج کالبد شکافی چه زمانی خواهد رسید.

تشییع جنازه چه روزی بود؟

با انجام آزمایشات لازم جسد به ما تحویل داده شد. او را نیز در شهر خود (سلماس) دفن کردیم.

*گفتید زیبا یک دختر 6 ساله دارد، الان کجاست؟

به ارومیه رسیدیم، هنوز از ماشین پیاده نشده بودیم که زنی از بستگان شوهر خوش تیپ را دیدیم که دست بچه را گرفته و او را با خودش می برد. ما حتی “منطقه” ارومیه را نمی دانستیم که دنبال آنها برویم وگرنه اگر بچه بود می توانست دقیقاً به ما بگوید که چه اتفاقی افتاده است …

* از روند دادرسی چه می دانید؟

پدر زیبا روز شنبه برای پیگیری به کلانتری ارومیه مراجعه کرد اما آنها گفتند; تا زمانی که با شما تماس نگرفتیم درخواست نکنید. یک مورد هم هست و آن هم این است که همسایه ها می گویند; عصر همان روز شوهر خوش تیپ به خانه برگشت و تمام وسایلش را از حیاط جمع کرد…

* آخرین حرف شما؟

راستش من به خاطر شغلم اجساد زیادی دیده ام. من راننده آمبولانس هستم. چگونه می توانم به شما بگویم، وقتی بدن زیبا را دیدم، “پنج، شش” ساعت از مرگ او گذشته بود.

دیدگاهتان را بنویسید