بسته کمک ۱۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به غزه

اورسلا فن در لاین از اختصاص بسته کمک‌های ۱۰۰ میلیون یورویی به فلسطینیان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری موج، کشور‌های اروپایی یکی از بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که پس از حمله هفتم اکتبر نیرو‌های مقاومت فلسطین (حماس)، رهبران ارشد اروپایی با سفر به تل آویو همبستگی خود را با این رژیم اعلام داشته و از حق کشتار مردم بی دفاع فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی حمایت کردند. با این حال، نسل کشی صهیونیست‌ها باعث شده است بروکسل با اختصاص کمک، به دنبال گرفتن ژست بشردوستانه باشد.

اورسلا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد اتحادیه اروپا به دنبال آن است که با افزایش ۲۵ میلیون یورویی کمک‌ها به نوار غزه، کمک‌های خود به فلسطینیان را به یکصد میلیون یورو افزایش دهد.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس سفرای اتحادیه اروپا با اعلام این خبر، خاطر نشان کرد: این وظیفه اخلاقی ماست که همبستگی کامل خود را با اسراییل نشان دهیم. با این حال، کمک به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه نیز ضروری است، زیرا شرایط بشردوستانه در این منطقه وخیم است. 

وزیر دفاع پیشین آلمان تاکید کرد: ضروری است اسراییل از هدف قرار دادن غیرنظامیان اجتناب کند، زیرا جان هر غیرنظامی ارزشمند است. اتحادیه اروپا با اسراییل، مصر، و سازمان ملل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه همکاری می‌کند، زیرا کمک‌هایی که در حال حاضر عازم این منطقه است بسیار ناچیز است. 

وی در پایان از تلاش اروپا برای استفاده از ظرفیت لجستیکی مرز رفح با مصر برای کمک به غزه خبر داد و افزود: ما به دنبال راه‌های دیگری نیز بدین منظور هستیم که راه دریایی از قبرس یکی از آنهاست.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید