بلیت اربعین را با 1 ریال گرانتر از 6 میلیون تومان نخرید


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890047

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای اربعین از 20 تا 31 شهریور انجام می شود، گفت: هیچ ایرلاین یا آژانس مسافرتی مجاز به فروش بلیت اربعین حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب 6 میلیون تومانی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میراکبر رضوی در گفتگو با برنامه صبحگاهی و گفت و گوی رادیویی، قیمت 58 میلیون تومانی بلیط هواپیما تهران به نجف را تکذیب کرد و افزود: به عنوان مجموعه ناظر و دستگاه حاکم بر بحث شرکت های هواپیمایی و گروه هواپیمایی داخلی. ، ما در کنار رسانه ها وظیفه بزرگی داریم که دغدغه ذهنی در این باره بیایید با یک سری تیترها وضعیت اقتصادی کشور را به حداقل برسانیم و مشکلاتشان را کم کنیم که برخی ناخودآگاه این کار را می کنند.

وی افزود: چند ماه پیش بحث قیمت ها و آستانه و سقف قیمت ها مطرح شد زیرا سفر عتبات یکی از دغدغه های هموطنان است و انشاالله در روزهای آینده عازم خواهند شد. سایت انجمن شرکت های هواپیمایی که خود سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که هیچ شرکت، آژانس و سایت اینترنتی حق فروش حتی یک ریال بالاتر از این قیمت را ندارد و اگر این اتفاق بیفتد قطعا با گروه فروشندگان برخورد خواهد شد.

رضوی اضافه کرد: این گونه خرید و فروش ها قطعا تخلف است، نهاد نظارتی وجود دارد و وظیفه ماست و خود مردم مانند خدمات گیرندگان باید به ما اطلاع دهند، همچنین سازمان هواپیمایی کشوری نیز خود در کنار مردم است و حتی روابط با مردم در فرودگاه ها حضور می یابند و با مردم در مورد جایی که سفر می کنید صحبت می کنند؟ و قیمت را مقایسه می کنیم و در صورت مشاهده شرکت یا موسسه ای که بیش از حد شارژ کرده است، حق را به مسافر پس می دهیم.

وی افزود: بعد از پروازهای حج از آنجایی که دغدغه ما عملیات و سفر اربعین بود جلسات مختلفی برگزار شد. 31 سپتامبر به پایان می رسد. قیمت سفر با هواپیمای عتبات 6 میلیون تومان است و تاکید شد که فروش پروازهای چارتر عتبات ممنوع است و فقط سایت های هواپیمایی مجاز به فروش بلیط عتبات هستند و این یعنی حتی سایت های اینترنتی مجاز که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند. مجاز به انجام این فروش نیست و ممنوع است و فقط شرکت های هواپیمایی وارد سایت می شوند و اکنون منتظر شرکت های هواپیمایی هستیم تا اعلام آمادگی کنند که کدام یک از شرکت ها پروازهای خود را ارائه می دهند و این باید برنامه ریزی شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: سه موضوع داریم که کمی نگران آن هستیم، یکی گرمای هوا، دوم گرد و غبار و سوم همزمانی اربعین با اوج و پایان سفرهای تابستانی است که ما داریم. در حال برنامه ریزی هستند و اگر به سایت ها مراجعه کنید اگر دقت کرده باشید می توانید برای مسیر تهران به نجف بلیت 2 میلیون تومانی بخرید یا بلیط رفت و برگشت کمتر از 2 میلیون تومان است. کمتر از قیمت اعلام شده است و همین امر در مورد پروازهای داخلی نیز صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید