بلینکن و نخست وزیر اوکراین درباره کمک به کیف و تحریم ها علیه روسیه گفتگو کردند

وی کمک های امنیتی، انسانی و اقتصادی گسترده به اوکراین و افزایش تحریم ها علیه روسیه برای کاهش توانایی این کشور برای ادامه جنگ را بررسی کرد.

در این بیانیه آمده است: «دو مقام همچنین در مورد نیازهای فوری اوکراین و دیگر راه‌هایی که واشنگتن می‌تواند به این کشور کمک کند، گفتگو کردند».

به گزارش ایرنا، نخست وزیر اوکراین روز گذشته با جو بایدن رئیس جمهور، جی سالیوان مشاور امنیت ملی و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن دیدار کرد.

وی پس از دیدار با بایدن، نخست وزیر اوکراین، اعلام کرد که “روسیه کارزار خود را برای اشغال مناطق جدید در شرق اوکراین آغاز کرده است” و از آزادسازی 800 میلیون دلار کمک نظامی دیگر برای جنگ در دونباس و ورود کشتی های روسی خبر داد. بنادر ممنوعه آمریکا

بایدن پس از اعلام بسته نظامی جدید 800 میلیون دلاری برای اوکراین گفت که ایالات متحده و متحدانش به سرعت برای نیروهای اوکراینی سلاح ارسال خواهند کرد تا از کشورشان دفاع کنند.

وی در تشریح بسته نظامی جدید اوکراین گفت: این بسته شامل سلاح های توپخانه سنگین شامل هویتزر 12155 میلی متری و همچنین 144 هزار گلوله است. این بسته شامل پهپادهای تاکتیکی نیز می شود.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد که 500 میلیون دلار به دولت اوکراین کمک خواهد کرد تا به فعالیت های خود در این کشور ادامه دهد.

وی همچنین ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را ممنوع کرد.

کمک های نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین زمانی ارائه می شود که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در نیویورک، خواستار آتش بس چهار روزه در اوکراین به مناسبت هفته مصائب مسیحیان ارتدکس شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح “عملیات ویژه” را علیه اوکراین آغاز کرد و تنش بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. جنگ در اوکراین و واکنش های روسیه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید