حضور سه نخست وزیر متحد اوکراین در کیف / بایدن به اروپا نیز سفر خواهد کرد

در ادامه این گزارش می توانید لحظه به لحظه پیشرفت در اوکراین را دنبال کنید:


05:51 کشورهای اسکاندیناوی بر افزایش حمایت نظامی از اوکراین تاکید دارند

ده کشور عضو شمالی اتحادیه اروپا موسوم به نیروی اعزامی مشترک (JEF) بار دیگر بر آمادگی خود برای ارائه حمایت نظامی از اوکراین تاکید کرده و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از این کشور شدند.

در بیانیه مشترک دفتر نخست وزیری بریتانیا، رهبران بریتانیا، دانمارک، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، فنلاند، سوئد و استونی اعلام کردند که متعهد به حمایت از اوکراین با کمک نظامی سریع برای تضمین این امر هستند. اوکراین “او به بهترین شکل ممکن از خود دفاع خواهد کرد.”

در این بیانیه آمده است: «در پاسخ به وخامت اوضاع در اوکراین و منطقه، ما کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه قابل توجهی را مستقیماً و از طریق سازمان‌های چندجانبه ارائه می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اوکراینی‌ها به تجهیزات و تجهیزات اولیه پزشکی دسترسی دارند».


05:43 روسیه و اوکراین از روز چهارشنبه مذاکرات را از سر می گیرند

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین گفت که مذاکرات هیئت‌های روسیه و اوکراین روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

او گفت که هیئت ها با اختلافات عمده ای روبرو بودند، اما مصالحه ممکن بود.

او در توییتر نوشت: ما به مذاکرات ادامه خواهیم داد. یک فرآیند مذاکره بسیار پیچیده و دشوار که در آن اختلافات اساسی وجود دارد، اما مطمئناً جایی برای سازش وجود خواهد داشت».


04:58 روسیه ارزیابی سازمان ملل از وضعیت اوکراین را زیر سوال برد

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «روسیه نگران ارزیابی مقامات سازمان ملل متحد، از جمله آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، درباره وضعیت اوکراین است.

او گفت: «ما عمیقاً نگران این هستیم که چگونه مقامات سازمان ملل، از جمله مقامات ارشد، از جمله دبیرکل و معاون او، این کار را انجام می دهند. [رزماری] «دی کارلو وضعیت اوکراین را بررسی می‌کند و روسیه را به حملات غیرقانونی متهم می‌کند.

نبنزیا گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد حمله موشکی مرگبار اوکراین به دونتسک چیزی نگفت و تنها پس از درخواست مستقیم یک خبرنگار، آن را محکوم کرد.


04:08 وزیر امور خارجه ترکیه برای گفتگو درباره اوکراین به مسکو رفت

وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که با مولود چاووسو لو همتای ترکیه ای خود در مسکو دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مولود چاووسو آیلو، وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 16 مارس برای دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای بررسی طیف گسترده ای از موضوعات در دستور کار دوجانبه و بین المللی به مسکو سفر خواهد کرد.


02:48 بایدن از کمک 13.6 میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که 13.6 میلیارد دلار کمک بشردوستانه، اقتصادی و دفاعی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

کمک های ایالات متحده به اوکراین شامل کمک های مالی و نظامی، از جمله سرمایه گذاری هایی است که برای کمک به محافظت در برابر حملات سایبری و حمایت از متحدان منطقه ای در برابر تجاوزات بیشتر طراحی شده است.

بایدن گفت: «این جنگ 3 میلیون اوکراینی را به پناهنده تبدیل کرده است و ما برای کاهش این رنج کمک های بشردوستانه اضطراری ارائه می دهیم.


01:52 نفتالی بنت هیچ کاری بدون اطلاع در مورد ایالات متحده در مورد اوکراین انجام نمی دهد

توماس نایدس سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، تمامی اقدامات خود را در رابطه با جنگ در اوکراین با کاخ سفید هماهنگ کرده است.

نایدس گفت که بنت «بدون صحبت با کاخ سفید» کاری انجام نداده است. او گفت: «ما هیچ شکایتی از او به عنوان یک میانجی نداریم.

نایلز اضافه کرد که اسرائیلی ها آنچه را که آمریکایی ها از روسیه خواسته بودند انجام دادند.


00:55 روسیه نباید عضو شورای اروپا باشد

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه گفت که ایالات متحده معتقد است روسیه نباید عضو شورای اروپا باشد.

پرایس در یک نشست خبری گفت: واضح است که روسیه با ارزش های شورای اروپا همسو نیست، بنابراین ما مناسب می دانیم که عضو این سازمان نباشد.

در همین حال، پیتر تولستوی، رئیس هیئت پارلمانی روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، از تصمیم برای خروج روسیه از شورای اروپا خبر داد و کشورهای ناتو را به تضعیف گفت وگوها متهم کرد.


00:23 بایدن به اروپا می رود تا درباره اوکراین صحبت کند

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد تا با رهبران اروپایی درباره تهاجم روسیه به اوکراین گفتگو کند.

بایدن قرار است در 24 مارس در نشست اضطراری ناتو در بروکسل با رهبران اروپایی دیدار کند. او همچنین در نشست برنامه ریزی شده شورای اروپا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه شرکت خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: زمانی که بایدن در اروپا است، هدف او این است که شخصاً با همتایان اروپایی خود ملاقات کند و در مورد اوکراین صحبت کند، زیرا ما تاکنون به طرز باورنکردنی هماهنگ بوده ایم.


23:54 نخست وزیران جمهوری چک، لهستان و اسلوونی راهی اوکراین شدند

نخست وزیر اوکراین گفت: نخست وزیران جمهوری چک، لهستان و اسلوونی روز سه شنبه وارد کیف پایتخت اوکراین شدند تا حمایت خود را از این کشور در جنگ با روسیه نشان دهند.

دنیس حال میهال، نخست وزیر اوکراین در بحبوحه جنگ در این کشور در توییتی نوشت: «پتر فیالا از جمهوری چک، ماتئوش موراوسکی از لهستان و یانک جانسا از اسلوونی به نمایندگی از شورای اتحادیه اروپا به کیف آمدند.

نخست وزیر اوکراین با تمجید از این سه کشور به عنوان دوستان واقعی اوکراین، گفت که آنها در مورد حمایت از اوکراین و تشدید تحریم ها علیه روسیه بحث می کنند.


23:41 «15» نفر و 9 نهاد دیگر روسیه تحریم شده اند

اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که در دور چهارم تحریم ها به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تعدادی دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه را هدف قرار داده است.

از جمله افرادی که در فهرست منتشر شده توسط اتحادیه اروپا قرار دارند، رومن آبراموویچ است که در بخش های کلیدی اقتصاد روسیه کار می کند. کنستانتین ارنست (رئیس یک شبکه تلویزیونی روسی) نیز به دلیل «ترویج نگاه کرملین به اوضاع اوکراین» به فهرست تحریم ها اضافه شده است.

در بخش موسسات، شرکت‌های روسی که در صنایع هوایی، نظامی و کشتی‌سازی کار می‌کنند نیز تحریم شده‌اند.

پیام ما روشن است. کسانی که تهاجم به اوکراین را تسهیل می کنند تاوان آن را خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید