بایدن هیچ برنامه ای برای سفر به کیف ندارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید از سفر به اوکراین در صبح روز سه‌شنبه خودداری کرد.

ساکی در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید گفت: «ما به گسترش تحریم‌های خود علیه روسیه و جلوگیری از تلاش‌ها برای دور زدن آنها ادامه خواهیم داد.

به گزارش سی بی اس، او گفت: ما اطلاعات زیادی درباره اقدامات نظامی روسیه با اوکراین به اشتراک گذاشته ایم.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره سفر بایدن به اوکراین گفت: «هنوز برنامه‌ای برای سفر بایدن به کیف وجود ندارد».

ساکی درباره نشست آتی گروه 20 که احتمالا روسیه نیز در آن حضور خواهد داشت، گفت: در صورت حضور هیئت روسی، وزیر خزانه داری آمریکا در نشست این هفته گروه 20 شرکت نخواهد کرد.

وی گفت: کمک های امنیتی و تحریم های اقتصادی ما موقعیت اوکراینی ها را در میز مذاکره تقویت می کند. ما همچنان از امکان بازگشایی سفارت خود در کیف قدردانی می کنیم.

وی درباره حملات جدید روسیه به شرق اوکراین گفت: ما انتظار داشتیم روس ها بازی خود را در شرق اوکراین انجام دهند و آنها هم این کار را انجام دادند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین صبح سه شنبه اعلام کرد که موج دوم جنگ با حملات گسترده روسیه در شرق این کشور آغاز شده است.

سال گذشته، روسیه بارها به دولت زلنسکی درباره حملات توپخانه ای به منطقه خودمختار دونباس هشدار داد و سرانجام پس از به رسمیت شناختن استقلال این منطقه، “عملیات ویژه” را در حمایت از دونباس در اوکراین در 26 مارس آغاز کرد.

با ادامه درگیری در اوکراین، روسیه در تلاش است تا با تصرف شهر محاصره شده ماریوپل، منطقه الحاق شده کریمه را به دونباس الحاق کند. مسکو روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مستقر در شهر مهلتی برای تسلیم شدن دارند، اما اوکراینی‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید