بایدن هیچ برنامه ای برای سفر به اوکراین ندارد


ساعت: 02:45
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836221

کاخ سفید اعلام کرده است که برنامه ای برای دیدار با بایدن در اوکراین ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، کاخ سفید گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مایل است به اوکراین سفر کند، اما برنامه ای برای این کار ندارد.

این را جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بایدن پس از حمله روسیه به اوکراین می خواست به اوکراین سفر کند اما در حال حاضر هیچ دیدار رسمی ندارد.

سخنگوی کاخ سفید این اظهارات را پس از آن بیان کرد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا به اوکراین سفر کرد و از ساکی در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در مورد سفر احتمالی بایدن به اوکراین پرسیده شد. هنوز هیچ برنامه ای برای آن وجود ندارد.

ساکی همچنین گفت کاخ سفید به ارزیابی وضعیت اوکراین ادامه خواهد داد و بر هدف دولت بایدن برای بازگشایی سفارت آمریکا در اوکراین و حضور دیپلمات های آمریکایی در محل تاکید کرد.

در همین حال، روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که پارلمان اوکراین پیش نویس لایحه ای را تنظیم کرده است که از ایالات متحده خواسته است تا دولت روسیه را به عنوان دولتی حامی تروریسم به رسمیت بشناسد.

استفانچوک در یک پست فیسبوکی نوشت: «اقدامات آمریکا علیه روسیه، این کشور را از بقیه جهان منزوی می کند و امکان اعمال تحریم های بین المللی شدیدتر را علیه آن فراهم می کند. وی با اشاره به دولت مسکو افزود: ما باید تروریست ها را از جهان متمدن به هر وسیله ممکن جدا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید