سفر بایدن به عربستان تحقیرآمیز و بدون دستاورد بود/ سفر پوتین و اردوغان به ایران، تشکیل جبهه متحد علیه تحریم ها


ساعت: 17:33
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884759

امام جمعه ایلام گفت: سفر بایدن به عربستان سفری ناموفق، ناموفق و تحقیرآمیز بود و آمریکا به خواسته های خود عمل نکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (31 تیرماه) در خطبه های نماز جمعه امام خمینی (ره). ) مسجد جامع شهر ایلام با اشاره به عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت گفت: هفته گذشته جشن های باشکوهی در کشور و استان برگزار شد که این جشن ها نشان از رشد فرهنگی و مذهبی مردم دارد. مردم ایران اسلامی».

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از برگزارکنندگان جشن غدیر، اطعام مستمندان و برنامه های فرهنگی و نوسازی صحنه غدیر گفت: این برنامه ها می تواند تجسم عینی غدیر برای نسل جوان ما باشد، یک شاهکار. در تهران برای اولین بار عید غدیر خم با استقبال مردم در سفره ای 10 کیلومتری، سه میلیون نفر در این جشن حضور یافتند و حضور پررنگ خانواده ها، جوانان و نوجوانان جلوه ای از فرهنگی، مذهبی و مذهبی بود. احساس مردم در این جشن

وی افزود: در مراسم وفات و شهادت ائمه عطار (علیهم السلام)، تاسوعا و عاشورا شاهد برگزاری چنین اجتماعاتی بودیم، اما برای اولین بار چنین جشن باشکوهی در اعیاد برگزار شد که مایه شادی ائمه عطاران است. دشمنان ما وقتی فهمیدند نیروهای مردمی می‌خواهند چنین جشنی برپا کنند، حملات و تبلیغات و سیاه‌نمایی‌های ناامیدکننده‌ای ایجاد کردند که مردم در آن شرکت نمی‌کنند و انگیزه ندارند، تورم و گرانی را بالا بردند و وقتی دیدند برعکس. به تبلیغات شیطانی گسترده آنها، جمعیتی چند میلیون نفری در آن شرکت کردند. او متوجه شد که آنها شروع به ناپدید شدن کردند.

امام جمعه ایلام گفت: دشمن بیشترین تبلیغات و هزینه ها را در زمینه دین زدایی، عفاف و حجاب زدایی از جامعه انجام داده است، وقتی چنین تجمعات میلیونی را می بینند و نقشه های شوم خود را خنثی می کنند، دردناک است. برای مردم خداجوی ما برای شرکت در مراسم مذهبی از این قبیل و این اجتماع بزرگ غدیر در مرکز کشورمان در ام القره اسلام نقطه شروع تجمع میلیونی عاشقان غدیر و منتظران است. سرتاسر دنیا حضور پیدا کند، فرمانده جهانی و جهانی شده است، انشالله در جشنواره های ما این گونه مجالس جهانی شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به کشورهای عربی و برگزاری اجلاس جده و سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر بایدن به عربستان سفری شکست خورده و تحقیرآمیز بود. سفر و عربستان سعودی و کشورهای دیگر اعراب میزبان در راهبرد آمریکا در مقابله با چین و روسیه و سیاست های جمهوری اسلامی چندان اقبالی نشان ندادند و آمریکا به اهداف خود نرسید.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امیر قطر در این دیدار استفاده صلح آمیز مردم منطقه از انرژی هسته ای را حق مطلق دانست، ناتوی عربی در نشست جده که رئیس جمهور آمریکا می رفت بحث نشد. به منطقه، پیام های ارتباطی با جمهوری اسلامی ذکر شد که نشان می دهد سفر رئیس جمهور آمریکا نتایج قابل توجهی در منطقه نداشته و باعث تحقیر و انزوای این ابرقدرت در بین کشورهایی شده است که فکر می کند می تواند از آنها استفاده کند. یک گاو نقدی

امام جمعه ایلام افزود: برخلاف سفر رئیس جمهور روسیه و ترکیه به کشورمان در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در تحریم است، پیام های بزرگی به دنیا داشت، ترکیه عضو ناتو و کشوری است که در حال حاضر خط مقدم ناتو با جمهوری اسلامی شرایطی که ناتو به طور کامل از اوکراین دفاع می کند و جمهوری اسلامی در کنار روسیه ایستاده است، در مقابل آنها می ایستد و این سفر به معنای نه بزرگ گفتن به ناتو، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و اعلام وحدت و هماهنگی در منطقه است. جمهوری اسلامی برای اهداف جهانی.که انقلاب اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه در توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به رئیس جمهور ترکیه نکات ارزشمندی وجود دارد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر استقلال ترکیه تاکید کردند و نسبت به اشغال خاک شمال سوریه و در جریان آن هشدار دادند. این سفر، تشکیل یک جبهه متحد متشکل از روسیه، ترکیه و ایران بود که علیه افراطیونی که به دنبال تصرف منابع غنی سوریه هستند، تشکیل شد.

امام جمعه ایلام گفت: در سفر روسای جمهور ترکیه و روسیه به ایران، مرز جمهوری اسلامی با ارمنستان برجسته شد. آنها نباید فکر کنند که می توانند شاهراه جهانی با قدمت هزار ساله را تهدید کنند و مانعی برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند، همچنین در این سفر مسائل اقتصادی و ظرفیت دو کشور ترکیه و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: پوتین به عنوان یکی از قوی ترین و مقتدرترین روسای جمهور جهان از جمله افرادی است که ارادت خاصی به رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد، سیره و اخلاق مقام معظم رهبری را مد نظر دارد. رهبر برگرفته از پیام و در خدمت جناب ایشان متواضعانه حضور یافتند.

وی گفت: پوتین می داند دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در این شرایط چه پیام جهانی خواهد داشت و چه تاثیری بر تصمیمات آنها خواهد داشت. حضور او در ایران به معنای مخالفت شدید با تحریم هایی است که آمریکا علیه روسیه و جمهوری اسلامی پوتین دنبال می کند، او توانست تحریم های آمریکا علیه خود را به فرصت تبدیل کند و با افزایش قیمت انرژی و عقب نشینی دلار حاصل از معاملات، توانست ضربه ای به تحریم کنندگان وارد کند.

امام جمعه ایلام گفت: این یعنی تشکیل جبهه متحد علیه آمریکا و تحریم ناجوانمردانه اقتصادی و تلاش برای حذف دلار از مبادلات جمهوری اسلامی و روسیه که ضربه مهلکی به اقتصاد آمریکا وارد می کند و اگر ادامه داد، ممکن است به اشتراک در مورد خروج دلار به عنوان ابزار قدرت در دست دشمن منجر شود.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: این سفرها نظام سیاسی نوینی را در منطقه شکل می دهد، برتری جمهوری اسلامی را در منطقه آشکار می کند و نشان می دهد که تلاش های دشمن در حال ضعیف شدن است و این سفرها نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است. و بی طرفی تحریم ها آمریکا همانطور که هوشان اعتراف کرد هیچ کاری با تحریم ها صورت نگرفته است و اگر مردم و مسئولان ما همت بیشتری داشته باشند به امید خدا مشکلات و تورم و بیکاری حل خواهد شد پیام این سفرها نشان می دهد که بدون اراده جمهوری اسلامی هیچ چیز در منطقه وجود ندارد، حتی قدرت آمریکا نیز نمی تواند به برنامه ها و اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به 14 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی، گفت: به عنوان عبادتی که حاکمیت در آن نقش می بندد، نیاز به رویکردی جدید به این مناسک دینی و سیاسی است. یک نقش. شرکت در نماز جمعه نشانگر رشد معنوی و بلوغ سیاسی و رهبری جامعه است، دشمن تمام تلاش خود را می کند تا بین نسل جوان ما و اقامه نماز جمعه شکاف ایجاد کند و از این لطف معنوی و سیاسی که باعث ارتقاء آن می شود. معنویت و بصیرت یعنی محروم ماندن.

امام جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز 15 مردادماه روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: یکی از عوامل بیکاری در بین جوانان ما فقدان مهارت های حرفه ای است هرچند تحصیلات دانشگاهی دارند. و این فقدان مهارت های شغلی باعث می شود تا زمانی که دفاتر ما ظرفیت به کارگیری همه تحصیلکرده ها را نداشته باشند و لازم است جوانان در این زمینه تلاش کنند، منتظر مشاغل دولتی باشند تا بتوانند منبع درآمدی داشته باشند. وضعیت کنونی با تلفیق دانش و مهارت نقش مؤثری در جامعه ایفا می کند تا خود و اقتصاد جامعه را ایجاد کند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: برای کارآفرینی افزایش مهارت و ظرفیت کاری نیروی انسانی ضروری است و افزایش بهره وری نیروی انسانی باید با آموزش های فنی و حرفه ای هدفمند و تلفیق دانش و مهارت محقق شود. کارآفرینی و اشتغال مولد در اقتصاد مقاومتی را به دنبال خواهد داشت، کارجویان باید با گذراندن این دوره های فنی و حرفه ای از این فرصت استفاده کرده و نقش ارزنده ای در جامعه ایفا کنند.

وی گفت: با افزایش دما و گرما باید در مصرف آب و برق صرفه جویی کرد تا برخی همشهریان از نعمت آب و برق بی بهره نمانند. که بخشی از شهر همیشه با قطعی آب و برق مواجه است، این بد حکمرانی است و پیشنهاد می شود با توجه به فرصتی که اربعین برای ما ایجاد کرده مشکل آب شرب شهرها حل شود و از بودجه اربعین حسینی برای رفع آن استفاده شود. این مشکل

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید