بمب پرس علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس

بمب پرس علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس

علیرضا بیرانوند از ناحیه دست راست آسیب دید که مشخص نیست در فیفادی رخ داده است یا در مسابقات لیگ برتر. باشگاه پرسپولیس معتقد است کادر پزشکی تیم ملی نسبت به علیرضا بیرانوند صادق نبوده و از درد این بازیکن آگاه نبوده اما به هر حال از او استفاده کرده است.

با این حال کادر پزشکی تیم ملی تاکید کردند که بیرانوند را سالم تحویل پرسپولیس دادند و در زمانی که او در اختیار تیم ملی بود مشکلی وجود نداشت.

آیا فیفا به پرسپولیس جبران می کند؟

وقتی مرتضی پورعلیگنجی در دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر مصدوم شد، فیفا به پرسپولیس غرامت داد. چون در مسابقات ملی این اتفاق افتاد و مرتضی بیش از 28 روز از میادین دور بود. اگر بازیکنی در فیفا مصدوم شود و حداقل 28 روز دور باشد، فیفا غرامت را به باشگاه بازیکن (با توجه به دستمزد او) پرداخت می کند. مثلاً اگر بازیکنی 6 ماه از فوتبال دور باشد و حقوق سالیانه او 1 میلیون دلار باشد، فیفا از 6 ماهگی 28 روز کم می کند و بر اساس همان قرارداد یک میلیون دلار بابت باقی مانده غرامت به باشگاه مصدوم می پردازد. روزها.

قانون فیفا در مورد حمایت از بازیکنان و غرامت باشگاه به شرح زیر است: «بر اساس برنامه حمایت از بازیکنان، فیفا حداکثر 7.5 میلیون دلار برای هر بازیکن مصدوم به باشگاه ها پرداخت می کند. این مبلغ تا 365 روز قابل پرداخت است که از روز 28 آسیب پرداخت می شود (جرمات کمتر از 28 روز پرداخت نمی شود و 28 روز اول پرداخت نمی شود). پرداخت غرامت به باشگاه ها بر اساس دستمزد پایه بازیکن است و مبلغ غرامت شامل ارقام متغیر، دستمزد دیرکرد و پاداش عملکرد نمی شود.

برای اینکه پرسپولیس از فیفا غرامت بگیرد باید ثابت شود که مصدومیت علیرضا بیرانوند در داخل فیفا رخ داده است. کادر پزشکی تیم ملی زیر بار این ادعا نمی رود.

مدت غیبت علیرضا بیرانوند از میادین 3 تا 5 هفته است و بعید به نظر می رسد فیفا به پرسپولیس غرامت بدهد. چون غیبت علیرضا بیرانوند از میادین کم است و ثابت نشده که این اتفاق در اردوی تیم ملی افتاده باشد.