بند مهمی که این معاهده استقلال را فسخ می کند

بند مهمی که این معاهده استقلال را فسخ می کند

ریکاردو ساپینتو، سرمربی 50 ساله پرتغالی که در تابستان فصل گذشته با استقلال قرارداد امضا کرد، به شرط دو ساله بودن قراردادش با استقلال، سرمربیگری این تیم را پذیرفت. دو سال متوالی نبود و مشکل بزرگی وجود داشت.

نگاهی دوباره به جزییات قرارداد ساپینتو با باشگاه استقلال نشان می دهد که ساپینتو با استقلال قراردادی دو ساله بسته است به شرطی که اگر بتواند این تیم را قهرمان لیگ برتر کند، قراردادش به طور خودکار تمدید شود و دستمزدش و اینکه کادر مربیگری وی نیز از 600 هزار دلار به 750 هزار دلار افزایش خواهد یافت. اما ساپینتو و استقلال هرگز قهرمان لیگ برتر نشدند.

ساپینتو با استناد به این بند در قراردادش حالا باید با باشگاه استقلال برای تمدید قراردادش به توافق برسد. با این تفاسیر حتی اگر ساپینتو با تیمش قهرمان جام حذفی شود، به طور خودکار قراردادش را با استقلال تمدید نمی کند و همچنان باید با این باشگاه به توافق برسد.

نکته مهم در این چند روز در خصوص تمدید قرارداد این پرتغالی با استقلالی ها این است که ظاهرا او خواسته های جدیدی از مدیران باشگاه مطرح کرده و درخواست امتیاز کرده است.

باید توجه داشت؛ ساپینتو در فصل جاری لیگ برتر 10 امتیاز از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی از دست داد و از 4 بازی مستقیم مقابل سپاهان و پرسپولیس تنها یک تساوی مقابل پرسپولیس به دست آورد و 3 بازی را واگذار کرد. این مربی دربی پایتخت را که حساس ترین و شایسته ترین بازی استقلال در هر فصل به حساب می آید را نیز به رقیب سنتی خود واگذار کرد. او در دیدار اول مقابل تراکتورسازی نیز با نتیجه 0-2 شکست خورد تا در مجموع 12 امتیاز را از دست بدهد.

نکته دیگر اینکه استقلالی ها با توجه به شکست مقابل سپاهان در بازی رفت و برگشت، حتی اگر در هفته آخر پیروز شوند و به امتیاز 62 برسند و سپاهان در بازی آخر شکست بخورند، باز هم نایب قهرمان لیگ نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید