بهادری جهرمی در مهدی کلهر؟

بهادری جهرمی در مهدی کلهر؟

روز جدید : رئیس جمهور از مدت ها قبل بر لزوم گفتگو با مردم تاکید کرده است. رئیسی روزی گفت: انتقاد از شیوه اجرای قانون نباید محدود شود. چه اشکالی دارد که برای بحث، نقد و حتی اعتراض، کانون بحث و انتقاد و حتی اعتراض در برخی موضوعات قرار گیرد؟» در همین راستا سخنگوی دولت اجرای این کار را بر عهده گرفت. از سوی دیگر چهره پردازی یکی از اقداماتی است که این روزها در حال انجام است. جوانی متولد 1343 که در دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و مرداد 1393 به عضویت اولین مجمع دانش آموزی کشور درآمد. به پیشنهاد جمعی از حقوقدانان و منتخب سردار محمدرضا نقدی به عنوان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور و سپس با حکم سردار کاظمینی رئیس سازمان بسیج حقوق دانان، مدیریت تهران را نیز در همان محل برعهده گرفت. زمان.

نقش بهادری جارومی در تشکیل دولت اولیه

او این روزها چهره ای فراتر از یک سخنگوی دولت به خود گرفته است چرا که در اعتراضات اخیر در دانشگاه های مختلف برای خطاب به دانشجویان حاضر شده است. به شعارهای دانشجویان لبخند می زند و به اعتراض آنها گوش می دهد. در 2 آبان 1401 بهادری جهرمی در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حاضر شد و در جلسه ای به دعوت گروه دانشجویی سخنرانی کرد که با شعارهای بلند جمعی از دانشجویان معترض به حضور وی ناتمام ماند. ، 1401 به دانشگاه قم رفت، اما جمعی از دانشجویان با سر دادن شعارهایی به حضور وی در آن دانشگاه اعتراض کردند. او همانطور که در دانشگاه قم با اشاره به شعار دانشجویان در حمایت از علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی ایران گفت: او می تواند به کشور برگردد، سعی کرد به سوالات پاسخ دهد و دانشجویان معترض را آرام کند. یکی با او مشکل دارد. دیکتاتوری رسانه ای اجازه نمی دهد صدای واقعیت حتی به گوش ورزشکاران برسد. سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت مصمم به گفت وگو با مردم است، گفت: دشمنان از دولتی که حرفی برای گفتن داشته باشد و از کارش دفاع کند می ترسند. البته برخی اظهارات وی اعتراضات بیشتری را در پی داشت، از جمله اینکه وی به دلیل قطعی اینترنت پس از اتفاقات اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم هرگز اینترنت را قطع نکرد، بلکه برخی پیام رسان های خاص فیلتر شدند، این در حالی است که دولت قبل در چنین حوادثی کل اینترنت را قطع می کرد و استثنا نمی شد.» اما در دانشگاه خواجه نصیر مانند دانشگاه قم عمل نکرد و در پاسخ به شعار برخی از دانشجویان گفت: «یکی یکی از ویژگی‌های دیکتاتور که همه ما از آن متنفریم این است که اجازه نمی‌دهد مخالفتش شنیده شود.» سخنگوی دولت در آن دانشگاه برای سرکوب اعتراضات دانشجویی گفت: «این روزها شعار «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، کشور، شهرک» را زیاد شنیده ایم. ما همیشه به دنبال تحقق آزادی، استقلال و حل و فصل بوده‌ایم.» سخنگوی دولت در پایان سخنان خود در دانشگاه خواجه نصیر به دلیل توهین به برخی از دانشجویان گفت: «چون می بینم به هم توهین می کنید و اشیاء پرتاب می کنید و همدیگر را تحمل نمی کنید، جلسه را خاتمه می دهم». او که در خارج از دانشگاه تکمیل شد، همچنین سعی کرد معترضان را آرام کند، همانطور که در یک مصاحبه تلویزیونی در اول نوامبر گفت: «این حجم از اقدامات هماهنگ رسانه ای بلافاصله پس از یک اتفاق ناگوار در ایران نشان می دهد که ناآرامی در ایران برنامه ریزی شده بود و این موضوع کاملاً واضح است.” اما اجرای این برنامه نیاز به پیش زمینه داشت که آن هم ناراحتی ده ساله مردم ایران از وضعیت خودرو، بهداشت و… بود که این دولت قول حل آن را داده بود اما حل این مشکلات زمان بر است. بهادری جهرمی پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم نیز به عنوان انتقاد از شورای نقیان تلاش می کرد به چهره ای تبدیل شود. 12 خرداد 1400 بهادری جهرمی، معاون پژوهشکده قوه قضائیه و پژوهشکده شورای نگهبان گفت: در مورد موضوع اصلی که چرا شورای نگهبان نتوانسته افکار عمومی را اقناع کند دفاعی ندارم و بارها گفته ام که شورای نگهبان نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند. افکار عمومی شکست خورده است و این یک ضعف جدی است و شاید یکی از مهمترین نقاط ضعف شورای نگهبان بود.

آیا کلهر شبیه بهادری جهرمی است؟

در این بین یک نکته باید مورد توجه قرار گیرد و آن اعتمادی است که به نظر می رسد بهادری جهرمی نتوانسته است آن را کسب کند. او راهی را طی کرد که در دولت احمدی نژاد طی شد. در ذهن بسیاری مهدی کلهر مشاور احمدی نژاد تلاش زیادی کرد تا با چهره و سبکی متفاوت اعتماد دولت را جلب کند. احمدی نژاد به موهای من اعتراضی نمی کند، مشایی دیگر در سیاست دخالت نمی کند و… اظهارات کلخور از جمله مواردی بود که تاثیر مطلوبی بر دولت احمدی نژاد نداشت. کلهر بلافاصله پس از پایان دولت احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد از انتخاب روحانی خوشحال شد و روحانی خانواده اصیل و متمولی دارد.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید