بهادری جهرمی: دولت قصد ندارد حقوق همه کارکنان را در سال جاری یکسان افزایش دهد

بهادری جهرمی: دولت قصد ندارد حقوق همه کارکنان را در سال جاری یکسان افزایش دهد

روز جدید سخنگوی دولت گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل، وزیر نیرو، وزیر کشور و وزیر جهاد و کشاورزی به نمایندگی از دولت به محل حادثه اعزام شدند.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشستی خبری گفت:

بهادری جهرمی گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل، وزیر نیرو، وزیر کشور و وزیر جهاد و کشاورزی به نمایندگی از دولت به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته بهادری جهرمی، سیگنال هایی مبنی بر تخریب و جابجایی مناطقی که احتمال وقوع حادثه در آنها افزایش یافته است، هشدارهای لازم به مردم داده شد و گزارش هایی از سوی چهار فرماندار شهرستان های سیل زده ارائه شد.

وی گفت 200 میلیارد تن فولاد برای کمک به بازسازی خانه به استان های سیل زده پرداخت می شود.

توجه به تجارت دیجیتال یکی از اولویت های دولت بوده است

توجه به کسب و کار دیجیتال به دلیل توسعه آن و استقبال از جوانان یکی از اولویت های دولت بود که برای رفع مشکل این مشاغل کارگروهی تشکیل شد تا تمامی موانع بر سر راه این مشاغل رفع شود. این بخشی دیگر از سخنان سخنگوی دولت بود.

بهادری جهرمی در بخشی دیگر از روند تزریق واکسن گفت: وضعیت تزریق واکسن تاج و میزان انطباق آن قابل قبول است اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم. به میزان لازم واکسن در کشور وجود دارد، همه افراد می توانند برای نوبت سوم تزریق مراجعه کنند.

وی گفت: برنامه دولت برای افزایش دستمزدها یکی از نقشه راه های دولت برای مهار تورم فزاینده امروز است.

به گفته سخنگوی دولت یکی از عوامل تورم خلق پول است. افزایش دستمزدها باید متعادل و منصفانه باشد، اگر جناحی باشد یا همه به یک چشم نگاه کنیم، نه تنها عدالت بلکه ظلم است.

دولت قصد ندارد در سال جاری حقوق همه کارمندان را به یک اندازه افزایش دهد

بهادری جهرمی گفت: دولت مدافع اصلی تناسب حقوق متوازن در همه بخش ها است، دستمزدها باید متعادل و عادلانه افزایش یابد. امسال دولت قصد ندارد حقوق همه کارمندان را یکسان افزایش دهد. این نکته دیگری بود که سخنگوی دولت درباره موضوع تورم در کشور گفت.

وی معتقد است کسانی که دستمزد بیشتری دریافت می کنند، افزایش دستمزد کمتری خواهند داشت. این قطعا در کنار سایر سیاست های دولت کمک خواهد کرد.

به گفته سخنگوی دولت، ما اکنون با 28 کشور قرارداد استرداد داریم، اما مثلاً کانادا در این زمینه همکاری نکرده است. دولت فعلی هیچ تصمیم قانونی برای حمایت از حقوق مردم و قربانیان در این زمینه را دست کم نخواهد گرفت.

دولت سیزدهم به طور جدی بازگرداندن اموال غارت شده را در دستور کار مردم ایران قرار داده است. بهادری جهرمی در نشست خبری گفت: جلسات مستقیمی با مقامات کانادایی صورت گرفته و دولت نیز در این زمینه جدی است.

قانون دولت را موظف به حذف ارز ترجیحی می کند

او گفت: «دولت مصر در حال اجرای قانون است. قانون دولت را موظف به حذف ارز ترجیحی می کند. تورم و خلق پول حاصل از توزیع ارز یارانه ای از عوامل اصلی کاهش قدرت خرید مردم است.

مجلس از شهریورماه به دولت دستور داد ارز ترجیحی را به دلیل کاستی ها و کاستی ها حذف کند خط قرمز دولت و مجلس معیشت و سفره مردم است. هیچ راه حل جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته نشد. این بخشی دیگر از سخنان سخنگوی دولت در نشست خبری خود بود.

بهادری جهرمی گفت: تلاش دولت برای اجرای قانون در مجلس است اما به گونه ای که به معیشت مردم آسیبی وارد نشود. مجلس نیز به دنبال حمایت از توده ها است.

وی گفت: تا زمان تصمیم گیری برای تغییر ارز ترجیحی، تغییری در توزیع یارانه به موسسات ایجاد نمی شود. منابع لازم برای تخصیص ارز ترجیحی در اختیار وزیر جهاد کشاورزی است. بحث دارو و گندم به طور کلی منتفی است.
رئیس جمهور در سفر خود به روسیه در مورد مسائل اقتصادی گفتگو خواهد کرد

سخنگوی دولت به مردم گفت که رئیس جمهور برای گفتگو در مورد مسائل اقتصادی و تجاری به روسیه سفر خواهد کرد، روسیه به عنوان یکی از کشورهای منطقه یکی از تعاملی ترین کشورهای ما بوده و خواهد بود.

سخنگوی دولت بحث واردات واکسن را یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در دوره جدید عنوان کرد. امروز در زمینه واکسن با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم. هر زمان که به واکسن نیاز داشته باشیم واردات انجام خواهد شد. منابع کافی در دسترس است. سلامت انسان اولویت اول دولت سیزدهم بود و روند تهیه واکسن همیشه دنبال خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت که AFC استانداردهای خاص خود را دارد. با گذشت حدود چهار ماه از روی کار آمدن دولت جدید، وزیر جوانان، باشگاه‌های حرفه‌ای را یکی از اولویت‌های خود قرار داده و تلاش کرده تا کاستی‌های پنج، شش سال اخیر را جبران کند.

به گفته وی، دولت معتقد است باشگاه های ورزشی باید توسط مردم اداره شود.
دولت تصمیمی مبنی بر واگذاری دارایی های کشور را رها نخواهد کرد

دولت از هیچ فرصت و هیچ تصمیم دیپلماتیکی برای تصرف دارایی های کشور فروگذار نخواهد کرد و از همه فرصت ها استفاده خواهد کرد. سخنگوی دولت این مطلب را گفت و ادامه داد که موضوع رفع بدهی های انباشته کره جنوبی به ایران ربطی به مذاکرات وین ندارد. کره جنوبی باید در اسرع وقت مطابق با حاکمیت قانون عمل کند تا تمام واحد پولی ایران – نه فقط بخشی از آن – آزاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید