بهترین بازیکن دربی کیست؟

بهترین بازیکن دربی کیست؟

وقتی صحبت از دربی پایتخت و بازیکنان دربی می شود، پرسپولیسی ها نام بازیکنانی مانند ناصر محمدهانی، مهدی طارمی، علی علیپور، احمدرضا عابدزاده و … را می آورند. البته عابدزاده در چند دربی دروازه بان استقلال بوده است و استقلالی ها در کنار نام او از چهره هایی مانند فرهاد مجیدی، میتبی جباری و مهدی قیدی نیز یاد می کنند.

به جز احمدرضا عابدزاده، مهدی هاشمی نسب که حتی بسیاری او را بهترین بازیکن دربی تاریخ می دانند نیز در هر دو تیم به میدان رفت. بازیکنی که به عنوان مدافع پرسپولیس 4 گل برای استقلال به ثمر رساند و وقتی در دربی معروف سال 79 به استقلال رفت با ضربه سر دروازه عابدزاده را باز کرد.

نکته جالب آماری این است که احمدرضا عابدزاده هرگز در دربی تهران نه با پرسپولیس و نه با استقلال شکست نخورده است و در 10 بازی برتری که انجام داده معمولا یا پیروز می شود یا دربی با تساوی به پایان می رسد. فرهاد مجیدی هم ستاره ای بود که در دربی های اول چندان موفق نبود و تنها یک پاس گل داد اما در دربی های سال های آخر فوتبالش چهار بار دروازه پرسپولیس را باز کرد و به ستاره محبوب استقلالی ها تبدیل شد.

یکی از بازیکنان قدیمی دربی ناصر محمد هانی بود که در دربی معروف سال 65 ستاره زمین لقب گرفت و علاوه بر گل زیبایی که به ثمر رساند، دو پاس گل نیز به شاهرخ بیانی بازیکن سابق استقلال داد تا بازی را روی ناصر باز کند. گل حجازی از دیگر بازیکنانی که در دربی ها عملکرد خوبی داشتند می توان به صمد مرفاوی و صادق ورمزیار در استقلال و معتبی محرمی و ادموند بزیک در پرسپولیس اشاره کرد.

در سال های اخیر بازیکنانی چون امید عالیشاه و ارسلان مطهری در دربی پایتخت خوش درخشیده اند و به بازی خود ادامه می دهند. همانطور که گفته شد 7 بازیکن فعلی پرسپولیس سابقه گلزنی به استقلال را دارند و از بین آبی پوشان 4 بازیکن به پرسپولیس گل زده اند اما بدون شک بهترین بازیکن دربی سال های بعد از انقلاب باید در بین بازیکنان این تیم باشد. افرادی چون هاشمی نسب، ناصر محمد هانی، احمدرضا عابدزاده و فرهاد مجیدی.

دیدگاهتان را بنویسید