بهترین راه برای نصب حوله چیست؟ (آموزش نصب)

بهترین راه برای نصب حوله چیست؟  (آموزش نصب)

حوله‌گرمکن‌ها عموماً ایمن هستند و استفاده و نصب آن بسیار آسان است و اگر کمی کار نصب دارید، ممکن است خودتان بتوانید نصب را انجام دهید. در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه نصب حوله وجود دارد توضیح داده شده اگرچه نصب حوله خشک کن آسان است، اما برای اطمینان از عملکرد صحیح و جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، اگر احساس می کنید مهارت کافی برای این کار ندارید، بهتر است کار نصب را به افراد با تجربه تر بسپارید. برای خرید مطمئن حوله خشک کن می توانید به فروشگاه اینترنتی حوله خشک کن مراجعه کنید نیلوفر آبی نگاه کن تنوع مدل های موجود در این فروشگاه به شما کمک می کند تا مدل خشک کن مورد نظر خود را به راحتی پیدا و خریداری کنید.

اقدامات لازم قبل از تهیه و نصب حوله خشک کن

اگر قصد دارید حمام یا توالت را به طور کامل بازسازی کنید، بهتر است قبل از نصب، پشت خشک کن را رنگ یا سرامیک کنید. در صورت امکان بهتر است دیوار پشت حوله خشک کن عایق بندی شود تا از اتلاف حرارت از طریق آن جلوگیری شود. اگر لوله کشی رادیاتور یا حوله در حمام دارید – و نمی خواهید آنها را جابجا کنید – حتماً ابعاد و فاصله صحیح بین ورودی لوله ها را بدست آورید تا بتوانید هنگام خرید از این اندازه گیری ها استفاده کنید. هر گونه مشکل در هنگام نصب بهتر است در نظر داشته باشید که اگر لوله کشی از قبل موجود است، برای جلوگیری از هزینه های اضافی، معقول تر است که خشک کن را در همان مکان نصب کنید.

نصب آن بهتر از دستور العمل های مربوطه است نحوه نصب حوله اقدامات احتیاطی و ایمنی سازنده را دنبال کنید. با تعیین مناسب ترین مکان برای حوله خشک کن شروع کنید. برای این منظور به موارد زیر توجه کنید:

  • نقشه حمام یا حمام
  • ابعاد و حجم فضا
  • لوله کشی موجود
  • اندازه پارچه خشک کن مورد نیاز است
  • نوع و مدل حوله خشک کن
  • سطوح عایق شده

ما معمولا سعی می کنیم خشک کن را در سردترین قسمت حمام یا توالت نصب کنیم. این مکان می تواند نزدیک یک در یا پنجره یا پشت یک دیوار بیرونی باشد. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که گرما به خوبی در فضای سرویس بهداشتی یا توالت پخش می شود. یکی از موارد مهم دیگر دسترسی آسان به آن در انتهای حمام و دوش برای برداشتن حوله است.

رعایت فاصله از محیط اطراف

اصولاً در هنگام نصب سعی می شود از هر نوع اجسامی که به طور دائم در اطراف خشک کن قرار دارند فاصله گرفته شود تا مانعی بر سر راه تبادل حرارت و توزیع صحیح آن وجود نداشته باشد و گرما از بین نرود. معمولا بهتر است پارچه خشک کن در هر طرف حداقل 10 سانتی متر از دیواره های مجاور فاصله داشته باشد. حدود 60 سانتی متر فاصله مناسبی از کف سرویس بهداشتی یا توالت در نظر گرفته می شود. برای این منظور معمولا قبل از اتمام ساخت حمام و سرویس بهداشتی، لوله ها در ارتفاع مناسب نصب می شوند.

اتصال پاها به قاب اصلی حوله خشک کن

پس از تهیه و خرید حوله خشک کن از فروشگاه های معتبر، ابتدا باید بسته بندی آن را با دقت باز کنید، سپس از مطابقت تمام قطعات مورد نیاز برای نصب اطمینان حاصل کنید. نحوه نصب حوله اینها در بسته گنجانده شده و ابزار نصب مناسب نیز موجود است. قطعات ارائه شده را با مواردی که در دفترچه راهنمای حوله خشک کن نشان داده شده است مطابقت دهید تا مطمئن شوید که چیزی کم نشده است. دستورالعمل روی بسته بندی حوله خشک کن بسیار مهم و پرکاربرد است و بر اساس آن ها می توان مرحله به مرحله نصب را انجام داد. ابتدا پایه ها را به قاب اصلی حوله خشک کن متصل کرده و با پیچ محکم کنید. پایه ها به عنوان فاصله دهنده عمل می کنند و خشک کن را در فاصله مناسب از دیوار نگه می دارند.

تعیین و علامت گذاری محل پیچ ها

در مرحله اول بهتر است پارچه خشک کن را در جای خود قرار دهید و محل پایه های آن را روی دیوار مشخص کنید. (معمولاً چهار پایه برای حوله خشک کن در نظر گرفته می شود، اما تعداد پایه ها و تکیه گاه ها ممکن است بین انواع متفاوت باشد.) نرده حوله آلومینیومی که سبک تر است را می توان راحت تر انجام داد، اما برای حوله خشک کن های سنگین تر، در صورت امکان می توانید از جعبه مقوایی خشک کن نیز استفاده کنید و از آن به عنوان قالب نصب استفاده کنید. سپس بهتر است از تراز استفاده کنید تا مطمئن شوید که حوله خشک کن کاملاً به صورت افقی یا عمودی تراز شده است.

چگونه از جعبه حوله خشک کن به عنوان مدل استفاده کنیم؟

برای استفاده از جعبه مقوایی به عنوان الگو، ابتدا محل پیچ ها را با قرار دادن حوله خشک کن روی آن علامت بزنید. پس از آن جعبه در محل مورد نظر بر روی دیوار قرار می گیرد و محل پیچ ها بر روی علامت های آن روی دیوار مشخص می شود. حتی تراز کردن را می توان با استفاده از جعبه انجام داد و نیازی به بلند کردن پارچه خشک کن و نگه داشتن آن به دیوار نیست.

حفاری های لازم را انجام دهید

هنگامی که محل پیچ ها به طور دقیق مشخص شد و نسبت به یکدیگر در یک راستا قرار گرفتند، می توان سوراخ کاری را با ابزار خشک دیگری انجام داد. نحوه نصب حوله و بهتر است محل قرارگیری پیچ ها به گونه ای تعیین شود که سوراخ های پیچ تا حد امکان در فواصل بین سرامیک ها قرار گیرد و به این ترتیب از ترک خوردن احتمالی کاشی و سرامیک در اثر سوراخ کاری با مته جلوگیری شود. . با توجه به اینکه این پیچ ها باید وزن پارچه خشک کن را تحمل کنند، بهتر است این کار را با دقت انجام دهید و با ابزار مناسب گاهی می توان از قلاب یا براکت های مخصوص بین نرده ها استفاده کرد. لازم به ذکر است که این صفحات و قلاب ها باید تا حد امکان پوشانده شوند تا ظاهر پارچه خشک کن حفظ شود.

اطمینان حاصل کنید که جا حوله ها هر از گاهی با یک پارچه مرطوب و مواد شوینده مناسب تمیز می شوند. لازم به ذکر است که حتی در مورد حوله های استیل که مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و مواد شیمیایی دارند، نباید از مواد ساینده یا پاک کننده قوی استفاده کنید.

منبع: بهترین راه برای نصب حوله خشک کن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید