بهترین و بدترین گوشی های شیائومی کدامند؟

بهترین و بدترین گوشی های شیائومی کدامند؟

اما شیائومی مانند سایر شرکت ها در این زمینه عملکرد بی نقصی نداشت و به عنوان نمونه می توان به گوشی های شیائومی Mi A2 و Redmi Note 2 اشاره کرد که مشکلات زیادی داشتند. گوشی پوکو ام 3 اگرچه قیمت پایینی داشت اما قرار بود همان ویژگی های مدل های پرچمدار را داشته باشد، اما این رویکرد موفقیت آمیز نبود. Mi Mix Alpha با وجود ظاهر جذابش، مشکلات زیادی هم داشت. طبیعتا شکست در صنعت گوشی های هوشمند پدیده عجیبی نیست و شیائومی بارها نشان داده است که از این شکست ها برای محصولات بعدی درس می گیرد. در زیر به 5 مورد از بهترین و 5 مورد از بدترین گوشی های شیائومی خواهیم پرداخت.

خوشبختانه دیجی کالا تعداد زیادی گوشی شیائومی را به فروش می رساند که می توانید با توجه به بودجه خود آن ها را انتخاب کنید. برای مشاهده و بررسی این مدل ها می توانید از این لینک استفاده کنید.

بهترین – شیائومی 12 اس اولترا

در حال حاضر شیائومی 12 اس اولترا بهترین گوشی این شرکت محسوب می شود. این گوشی چند ماه پیش عرضه شد و از هر نظر عالی است. در پنل جلویی شاهد صفحه نمایش 6.73 اینچی با وضوح 1440 پیکسل هستیم و قلب تپنده آن چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است. ظرفیت باتری به 4860 میلی آمپر ساعت می رسد که از شارژ بی سیم 50 وات و شارژ سیمی 67 وات پشتیبانی می کند.

این گوشی جدا از اینکه بهترین گوشی تولید شده توسط شیائومی است، رقیب بسیار قدرتمندی برای گلکسی اس 22 اولترا است. علاوه بر دوربین اصلی که از سنسور غول پیکر 1 اینچی بهره می برد، دو دوربین 48 مگاپیکسلی نصب شده است و باید به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز اشاره کنیم. از دیگر ویژگی ها باید به حداکثر رم 12 گیگابایتی و حداکثر حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایتی این گوشی اشاره کرد.

اگرچه این گوشی بسیار جذاب است اما فقط در بازار چین به فروش می رسد. در مورد دو مدل دیگر سری 12S نیز همینطور است. اما به نظر می رسد نسل بعدی این گوشی های پرچمدار هیجان انگیز راهی بازارهای جهانی خواهد شد و این خبر خوبی برای طرفداران گوشی های این شرکت است.

بهترین – شیائومی 12 پرو

در میان گوشی های قدرتمند شیائومی که در بازارهای خارج از چین به فروش می رسند، شیائومی 12 پرو بدون شک یکی از بهترین هاست. این گوشی در آخرین روز سال 2021 در کنار مدل استاندارد شیائومی 12 معرفی شد که یکی از مهم ترین ویژگی های این دو گوشی قیمت کمتر از 600 دلار است.

با خرید شیائومی 12 پرو، ویژگی هایی مانند صفحه نمایش 6.73 اینچی 1440p، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و باتری 4600 میلی آمپر ساعتی با نرخ 120 وات را دریافت خواهید کرد. مدل استاندارد این گوشی دارای صفحه نمایش 6.28 اینچی با وضوح 1080p و همان چیپست نسل اول اسنپدراگون 8 است و ظرفیت باتری آن به 4500 میلی آمپر ساعت می رسد.

هر دو گوشی از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند و حداکثر رم و حافظه داخلی آنها به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی می رسد. اما طبیعتا شیائومی 12 پرو از نظر ویژگی های سخت افزاری جذاب تر از مدل استاندارد است. به عنوان مثال، در حالی که مدل استاندارد با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی همراه با یک دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید و یک تله فوتو 5 مگاپیکسلی عرضه می شود، مدل پرو از سه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده می کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، گوشی های سری 12 شیائومی در 5 ماه اول پس از عرضه 300 میلیون دلار درآمد فروش به خزانه شیائومی وارد کردند که نشان از استقبال بالای این گوشی ها دارد.

بهترین – شیائومی Mi 11 Ultra
شیائومی گوشی Mi 11 Ultra را در آوریل 2021 معرفی کرد و افزونه Ultra قدرت بالای این گوشی را نشان می دهد. این گوشی به دلیل استفاده از ماژول دوربین بسیار بزرگ، سر و صدای زیادی به پا کرد. صفحه نمایش این گوشی بر اساس سایز 6.81 اینچ با وضوح 1440p ارائه می شود و شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس بر روی آن نصب شده است. ظرفیت باتری این گوشی به 5000 میلی آمپر ساعت می رسد که از شارژ 67 واتی پشتیبانی می کند. این اولین گوشی هوشمندی بود که با چیپست اسنپدراگون 888 عرضه شد.از دیگر ویژگی های آن می توان به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 48 مگاپیکسلی و فوق عریض 48 مگاپیکسلی اشاره کرد.

بهترین – Redmi Note 11 Pro Plus

بخش قابل توجهی از موفقیت شیائومی به لطف عرضه گوشی های میان رده باکیفیت به دست آمده است. در حال حاضر این شرکت از برندهای Redmi و Poco برای ارائه گوشی های جذاب میان رده و پایین رده استفاده می کند. Redmi Note 11 Pro Plus که در سال 2021 عرضه شد، هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

کاربران با خرید این گوشی می توانند از صفحه نمایش 6.67 اینچی با وضوح 1080p بهره مند شوند. ظرفیت باتری آن 4500 میلی آمپر ساعت است که به دلیل پشتیبانی از شارژ 120 واتی با سرعت بسیار بالایی شارژ می شود. Dimension 9200 قلب تپنده آن محسوب می شود و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی می تواند عکس هایی با کیفیت بالا ثبت کند. طبیعتا این گوشی نباید رقیب قدرتمندی برای پرچمداران باشد، اما با توجه به قیمت 350 دلاری آن یکی از بهترین انتخاب ها نسبت به رقبا به حساب می آید.

اما در مورد نام این گوشی باید بگوییم که گوشی های سری ردمی نوت 11 وضعیت بسیار گیج کننده ای پیدا کرده اند. شیائومی گوشی های زیادی را به عنوان اعضای سری ردمی نوت 11 معرفی کرده است و به همین دلیل کاربران عادی به راحتی نمی توانند تفاوت این مدل ها را تشخیص دهند. برخی از این گوشی ها تنها به بازارهای خاصی رسیده اند، اما در هر صورت استفاده از نام های تکراری اصلا رویکرد خوبی به حساب نمی آید و امیدواریم شیائومی این کار را متوقف کند.

به غیر از گوشی های رده پایین، میان رده و پرچمدار، شیائومی در زمینه گوشی های گیمینگ نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. برای این منظور از برند بلک شارک استفاده می شود. در سال 2022 بلک شارک 5 پرو در کنار مدل استاندارد این گوشی معرفی شد. این گوشی گیمینگ از صفحه نمایش 6.67 اینچی 1080p بهره می برد و مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 است.باتری نصب شده در آن 4650 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با سرعت 120 وات شارژ می شود.

گوشی های گیمینگ معمولا چیز زیادی برای گفتن در مورد دوربین ندارند، اما این گوشی دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که در کنار آن یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک تله فوتو 5 مگاپیکسلی قرار دارد. بنابراین جدا از انجام بازی می تواند عکس های جذابی را نیز ثبت کند.

مدل Pro با قیمت 719 دلار عرضه شد، اما کاربرانی که تمایلی به پرداخت این مبلغ ندارند، می توانند با پرداخت 469 دلار، مدل استاندارد را خریداری کنند. این گوشی از نظر نمایشگر هیچ تفاوتی با مدل پرو ندارد، اما برای چیپست از اسنپدراگون 870 استفاده می کند. همچنین باید اشاره کنیم که دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است.

یکی از دلایل موفقیت شیائومی تولید گوشی های جذاب با قیمت های متفاوت برای سلیقه های مختلف است. یکی از این گوشی ها شیائومی Mi A2 بود که در تابستان 2018 با قیمت کمتر از 300 دلار عرضه شد. اما متاسفانه این گوشی مشکلات زیادی داشت که می توان به هنگ های متعدد، کندی سرعت، مشکلات سنسور و موارد دیگر اشاره کرد.

این گوشی از صفحه نمایش 5.99 اینچی با وضوح 1080p بهره می برد و باتری آن 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. در پنل پشتی آن شاهد یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین 12 مگاپیکسلی هستیم و یک دوربین 20 مگاپیکسلی برای عکس های سلفی دیده می شود. اسنپدراگون 660 وظیفه پردازش را بر عهده دارد و حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می دهد. اما در نهایت همانطور که گفتیم این گوشی به دلیل مشکلات زیادی که داشت برای شیائومی شکست خورده بود.

بدترین – Redmi Note 2

در سال 2015 ردمی نوت 2 معرفی شد این گوشی از صفحه نمایش 5.5 اینچی بهره می برد که در حال حاضر برای گوشی های سری ردمی نوت اندازه بسیار کوچکی به حساب می آید. وضوح این نمایشگر 1080p بود و ظرفیت باتری آن به 3060 میلی آمپر ساعت رسید. قلب تپنده آن چیپست هلیو X10 مدیاتک بود و دوربین اصلی از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می کرد. همچنین باید به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم.

اگرچه این گوشی در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می رسید اما دو مشکل اساسی داشت. اول اینکه ناگهان آویزان شد و دوم اینکه باتریش خیلی کم بود. علاوه بر این، کاربران مختلف مشکلات مربوط به گرمای بیش از حد و ارائه اطلاعات را گزارش کرده اند. در نتیجه این گوشی به یکی از مهم ترین شکست های شیائومی در بازار موبایل تبدیل شده است.

بدترین – شیائومی می 8

سری Mi 8 شیائومی متشکل از گوشی های زیادی است که به دلیل شباهتشان به آیفون X سر و صدای زیادی به پا کردند. مدل استاندارد این خانواده یعنی شیائومی می 8 با صفحه نمایش 6.21 اینچی بر اساس رزولوشن 1080p ارائه شد و قلب آن اسنپدراگون 845 بود. ظرفیت باتری 3400 میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ به 18 وات رسید. در پنل پشتی دو دوربین 12 مگاپیکسلی وجود داشت و دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی مجهز بود.

این گوشی که به عنوان «آیفون دنیای اندروید» معرفی شد، از نظر آمار فروش بسیار موفق عمل کرد. اما این گوشی بحران و عدم قطعیت را در برند شیائومی نشان داد. در واقع در آن زمان برخی از کارشناسان بر این باور بودند که فروش بالای این گوشی تا حد زیادی به دلیل شباهت زیاد آن به آیفون بوده است.

بدترین – Poco M3

در سال 2020، شیائومی گوشی Poco M3 را با قیمت بسیار پایین 179 دلار معرفی کرد. با پرداخت این مبلغ، کاربران از صفحه نمایش 6.53 اینچی، صفحه نمایش 1080p، اسنپدراگون 662 و باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی برخوردار می شوند. همچنین باید به استفاده از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی اشاره کنیم. در واقع این گوشی به قدری محبوب بود که در 30 دقیقه اول عرضه 70000 دستگاه فروخته شد.

اما مدت کوتاهی پس از عرضه، بسیاری از کاربران گزارش دادند که گوشی به طور ناگهانی خاموش می شود و نمی توانند آن را روشن کنند. به طور مشخص این اتفاق پس از آپدیت این گوشی به MIUI 12 رخ داده است، ظاهراً به دلیل مشکل در فریمور این گوشی، کاربران با این مشکل مواجه شده اند. به دلیل این مشکل، شیائومی با انتقادات گسترده ای مواجه شد و پوکو M3 نتوانست به یکی از گوشی های موفق شیائومی تبدیل شود.

بدترین – شیائومی می میکس آلفا

اگرچه شیائومی معمولا در زمینه گوشی های گران قیمت مرتکب اشتباه بزرگی نمی شود، اما در این مورد باید Mi Mix Alpha را یکی از شکست های این شرکت بدانیم. این گوشی در ابتدا یک مدل مفهومی بود که مانند سایر گوشی های مشابه، توانایی شیائومی در ساخت گوشی های هوشمند نوآورانه را به نمایش گذاشت. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یک صفحه نمایش خمیده در کنار پنل جلویی بخش قابل توجهی از پنل پشتی را پوشانده است. اما این گوشی در نهایت برای استفاده روزمره مناسب نبود.

این گوشی به صفحه نمایش 7.92 اینچی با وضوح 2088p مجهز بود و اسنپدراگون 855 پلاس قلب تپنده آن بود. همچنین باید به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی و اولتراواید 20 مگاپیکسلی اشاره کرد. شیائومی قصد داشت این گوشی را در سال 2019 روانه بازار کند، اما با توجه به چالش های ساخت آن، شکست را پذیرفت و اعلام کرد که این گوشی به دست مصرف کنندگان نمی رسد. باید توجه داشته باشیم که معمولا هر ساله چند گوشی مفهومی رونمایی می شود، اما هیچ یک از این شرکت ها قول مشخصی در مورد عرضه این گوشی ها نمی دهند. در این مورد، شیائومی می خواست جاه طلب باشد، اما شکست خورد.

دیدگاهتان را بنویسید