به تعویق افتادن رتبه بندی معلمان

به تعویق افتادن رتبه بندی معلمان

در حالی که قرار بود رتبه بندی معلمان در اردیبهشت ماه روز معلم و حداکثر تا پایان بهار انجام شود، اخبار رسیده حاکی از آن است که این رتبه بندی از شهریور 1401 اعمال می شود و مجلس شورای اسلامی از مهرماه سال جاری لازم الاجرا می شود.

بر اساس این آیین نامه آموزش و پرورش معیارهای عمومی مانند روحیه جهادی و تحول آفرین، رعایت حجاب و پوشش اسلامی، انگیزه معلم، تعهد سازمانی بالاترین امتیاز و پس از آن مدارک تخصصی از قبیل مدرک، پژوهش بهبود عملکرد، تالیف کتاب و با معلمان معیار در نهایت به 5 گروه کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، دانشیار و مربی معلم طبقه بندی می شوند. حداقل 500، 600، 750 و 900 امتیاز به ترتیب مورد نیاز است.

آیین نامه های اجرایی نیز هر سه سال یکبار بازنگری می شود و در صورتی که معلمان امتیاز لازم برای حفظ رتبه خود را کسب نکنند، تنزل رتبه می کنند و باید در دانشگاه های مرتبط با آموزش و پرورش بازآموزی کنند. اگر برای بار دوم تکرار شود، معلم از حوزه آموزشی و فرهنگی خارج می شود

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: تاکنون در مورد تمامی مسائل و مشکلاتی که معلمان در قوانین رتبه بندی به آن پرداخته اند تذکرات لازم را داده ایم و اکثر این مشکلات برطرف شده است. موضوعی که در آخرین اصلاحیه ضوابط طبقه بندی معلمان مورد بازنگری قرار گرفت این بود که شرط دکتری معلم باید لغو شود و آخرین اصلاحیه آیین نامه شامل آخرین مدرک تحصیلی معلمان و پرداخت حقوق آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید