بورل: اروپا بسته جدیدی از تحریم ها را علیه ایران آماده کرده است

بورل: اروپا بسته جدیدی از تحریم ها را علیه ایران آماده کرده است

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از اعمال بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران خبر داد.

وی در این زمینه گفت: در نظر داریم بسته جدید تحریمی مهمی را علیه ایران اعمال کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مطرح کردن اتهامات نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال برنامه ریزی برای ارائه بسته تحریمی جدید علیه ایران بر اساس اقدامات حقوق بشری آنها هستیم و این بسته مهم تحریمی است. علیه ایران که مسئول حوادث اخیر علیه معترضان در ایران است».

بورل در آستانه نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران نیز اشاره کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: دیروز با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم و این تصمیم (تحریم‌های جدید علیه ایران) را به اطلاع وی رساندم و از او خواستم که به این سرکوب‌ها پایان دهد و باید به طور کامل به آن پایبند باشند. تعهدات بین المللی، نگرانی هایی در مورد برنامه غنی سازی ایران وجود دارد.

در جریان قیام های اخیر، جوزپ بورل بارها با دخالت در امور داخلی ایران از شورشیان حمایت کرد. در همین راستا اتحادیه اروپا چندین بار مقامات ایران را با اظهارات کذب تحریم کرده است.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که اروپا به بهانه حمایت از مردم ایران آماده اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس این گزارش، در پی حمایت غرب از ناآرامی‌های اخیر در ایران، ژان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، روز دوشنبه (۲۰ فوریه/۲۰ فوریه) گفت: اتحادیه اروپا ده‌ها ایرانی از جمله قضات را به دلیل نقش آنها در اجرای حکم اعدام تحریم خواهد کرد. معترضان. ” “. (اطلاعات بیشتر)

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی را به شدت محکوم کرد و آن را کاملا مردود خواند. ایران همچنین قبلاً تعدادی از افراد و نهادهای اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس را به عنوان اقدام متقابل تحریم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید