بیانات آیت الله کاظم حائری مبنی بر کناره گیری از قدرت

به گزارش شبکه العالم، متن بیانات آیت الله خیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با حمد بی پایان خداوند متعال و درود و سلام بر محمد مصطفی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم.

خداوند نفس را تکلیف نمی کند مگر برای وسیله آن. خداوند هیچ کس را جز به اندازه توانایی او تکلیف نمی کند.

بدون شک یکی از مهم ترین مسئولیت ها و امانت ها در دوران غیبت امام عصر (عج) این است که فقهای جامع الشریعت، امور امت اسلامی را در دست بگیرند. پس از آنکه خداوند به من توفیق داد تا در خدمت آیت الله العظمی سید شهید محمد باقر صدر (رضوان الله تعالی علیه) باشم، این مسئولیت را برای تحقق اهداف این شهید بزرگوار در عراق حسینی علیه اسلام بر عهده گرفتم. یاری هر چه بیشتر اسلام و حمایت از مومنان و به ویژه جامعه عراق در برابر دسیسه های استعمارگران خارجی.

روشن است که سلامت جسمانی و توانایی پیگیری مسائل مربوط به امت اسلامی برای ایفای این مسئولیت بزرگ ضروری است، اما امروز سلامتی من به دلیل بیماری و کهولت سن مناسب نیست و احساس می کنم این امر مانع از انجام این مسئولیت شده است. وظایف من . به همین دلیل اعلام می‌دارم که از این پس به این مسئولیت و کلیه نیابت‌ها و اختیارات از طرف خود یا از طرف دفاترم و حق دریافت هرگونه حقوق شرعی از وکلا و نمایندگان از طرف خود، ادامه نخواهم داد. افتاده است

در آخر باید سخنی از فرمایش فرزندان مؤمنم بگویم;

اول: اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (سایه ایشان دائمی) بر همه مومنین واجب است. حضرتش در این شرایط سزاوارتر و شایسته‌تر برای رهبری امت و مدیریت مبارزه با نیروهای ستمگر و استکبار است، شرایطی که نیروهای کفر و شر در برابر اسلام اصیل محمدی متفرق شده‌اند.

دوم: من می خواهم به فرزندانم در عراق عزیز سفارش کنم:

الف- حفظ وحدت و انسجام و فرصت ندادن به استعمار و صهیونیسم و ​​مزدوران آنها برای روشن کردن آتش ناآرامی و دانستن اینکه دشمن مشترک آنها آمریکا و صهیونیسم و ​​انشعابات آن است.

ب- آزادسازی عراق از هرگونه اشغال خارجی و از هرگونه نیروهای امنیتی یا نظامی خارجی، به ویژه نیروهای آمریکایی که قلب عراق را به بهانه های مختلف شکاف می دهند و اجازه اقامت در عراق و حریم مقدس را ندارند. ماندن آنان نزد خداوند از بزرگ ترین حرام هاست.

ج- از مسئولان و متولیان امر می خواهم به تعهدات شرعی خود عمل کرده و به مردم مظلوم عراق کمک کنند.

د- بر همه دانشمندان، دانشجویان، نخبگان فرهنگی و نویسندگان است که مردم را آگاه کنند تا بتوانند دوست را از دشمن تشخیص دهند و منافع واقعی خود را درک کنند.

هـ- لازم است فرزندان دو شهید صدر رحمه الله هر دو بدانند که دوستی دو شهید اگر با ایمان به راه آن دو شهید همراه نباشد کافی نیست. در عمل صالح و با پیروی واقعی از اهدافش، صرف ادعا یا همنشینی با این دو شهید و هرکسی که بخواهد به نام این دو شهید بین فرزندان ملت و دین تفرقه بیاندازد یا رهبری در آن را بر عهده بگیرد، کافی نیست. نام این دو چون در عین حال فاقد درجه اجتهاد و سایر شرایط است، او در مقام رهبری شرعی است، در واقع صدری نخواهد بود حتی اگر ادعای اجتهاد داشته باشد یا رابطه داشته باشد.

و- به همه مؤمنان بسیج مردمی را توصیه می کنم و همه باید از آن به عنوان نیروی مستقلی که در سایر نیروها نیست حمایت و تأیید کنند، زیرا همانطور که بارها تأکید کرده ام در کنار سایر نیروهای مسلح عراق، قلعه مستحکم است و قدرتمند برای کسانی که به دنبال امنیت و منافع مردم عراق هستند.

ز- بعثی ها و مزدوران جنایتکار و فاسد باید از سمت ها و مسئولیت های کشور برکنار شوند و این قدرت به هیچ وجه به آنها داده نشود زیرا آنها خیر شما را نمی خواهند و جز منافع حزبی و خدمت به اربابان استعمارگر. و خود صهیونیست ها و جانشینان آنها فکر نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید