بیانیه آ اس اسپانیا درباره پیشنهادات مهدی طارمی

بیانیه آ اس اسپانیا درباره پیشنهادات مهدی طارمی

در ادامه دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ پرتغال چندین دیدار برگزار شد که در مهم ترین دیدار تیم فوتبال پورتو موفق شد با نتیجه 2 بر 1 بنفیکا صدر رقابت را شکست دهد و فاصله خود را افزایش دهد. با این تیم به هفت امتیاز رسید.

در نیمه دوم مهدی طارمی با ضربه زیبای خود موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا بازیکن ایرانی پس از 3 بازی در پرتغال دروازه حریف را باز کند. طارمی در دقیقه 88 جای خود را به فابیو کاردوسو داد و زمین را ترک کرد.

رسانه آ اس اسپانیا به تمجید از مهاجم ایرانی پرداخت و نوشت: مهدی طارمی مهاجم بوشهری بار دیگر در بازی کلاسیک فوتبال پرتغال تعیین کننده بود. این مهاجم ایرانی موفق شد گل دوم تیمش را در این دیدار به ثمر برساند که پورتو مقابل بنفیکا در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه دالوز به پیروزی رسید. این دومین شکست تیم بنفیکا در این فصل بود.

این مهاجم ایرانی یکی از بازیکنان برجسته پورتو در این فصل بوده است. او تاکنون 14 گل در لیگ پرتغال به ثمر رسانده و تنها 3 گل با ژائو ماریو و گونچالو راموس در صدر جدول گلزنان قرار دارد. طارمی علاوه بر این 6 پاس گل داده است. او روی 34 درصد گل های تیمش تاثیر مستقیم دارد.

اگر به آمار کلی طارمی در این فصل نگاه کنیم، رکورد او چشمگیرتر می شود. طارمی در 42 بازی که در این فصل انجام داد، 23 گل و 12 پاس گل به ثبت رساند. پنج تا از این گل ها در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسید. او 9 بازی تا پایان فصل دارد و تنها سه گل تا بهترین عملکرد فصلش فاصله دارد.

او در فصل گذشته با 26 گل در 48 بازی بهترین عملکرد باشگاهی خود را داشت و امسال می تواند این رکورد را بهبود بخشد. او از زمان حضورش در پورتو در هیچ فصلی کمتر از 20 گل به ثمر نرسانده است.

دیر ترکید

کارنامه مهدی طارمی پر از ویژگی های خاص است. اولین حضور او به عنوان بازیکن حرفه ای در سال 1389 در شاهین بوشهر بود. او در بوشهر، شهری با یکی از بنادر اصلی ایران در خلیج فارس بزرگ شد. در زمستان 2011 او مجبور شد از خدمت سربازی اجباری کشورش غیبت کند که باعث شد مدتی بیکار شود. او در پایان سال 2017 با باشگاه ریزه اسپور ترکیه درگیر شد که منجر به محرومیت 4 ماهه او شد. او در ژانویه 2018 زمانی که 27 سال سن داشت با الغرافه قطر قرارداد امضا کرد.

اما طارمی چهره جام جهانی روسیه شد. او در آخرین بازی مقابل پرتغال یک فرصت واضح را از دست داد که باعث شد ایران نتواند به دور بعد رقابت ها صعود کند. با این حال کارلوس کارواخال (سرمربی فعلی سلتا و سرمربی وقت ریو آوه) در جذب این بازیکن تردیدی نداشت.

او در اولین فصل حضورش در پرتغال، 21 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رساند و به عنوان بهترین گلزن لیگ انتخاب شد. طارمی سرانجام با کمتر از 5 میلیون یورو به پورتو پیوست و روز به روز در این تیم به درخشش خود ادامه می دهد. او تاکنون 72 گل در دو فصل و نیم به ثمر رسانده است و به رشد خود ادامه می دهد.

طارمی مهاجمی است که بیرون از محوطه جریمه بازی را بلد است، دوست دارد دفاع حریف را به هم بزند و همه جا حضور دارد. مهدی طارمی در 30 سالگی به یکی از بهترین فرم های دوران فوتبالش رسیده است. سوال اینجاست که آیا او آماده است قدم بعدی در فوتبال خود را بردارد؟ قرارداد او با پورتو در سال 2024 به پایان می رسد و برخی از باشگاه ها در حال حاضر به دنبال جذب او هستند.

دیدگاهتان را بنویسید