بیانیه عجیب و غریب درباره نحوه صدور بازی ورق تاجیک پرسپولیس

به گزارش ایسنا، دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی همگان را امیدوار کرده که سخت گیری باشگاه ها بیشتر شود اما با اجرای این دستورالعمل مشخص شد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سخت تر و دشوارتر هستند. برای پیروی از دستورالعمل ها. هستند. آخرین ایراد به اعمال دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی مربوط به صدور کارت بازی برای بازیکنان پرسپولیس تاجیکستان است.

طبق ماده 1 دستورالعمل جذب اتباع خارجی، اگر باشگاه تصمیم نهایی کمیته انضباطی فیفا یا CAS را داشته باشد، یک باشگاه نمی تواند بازیکن خارجی را انتخاب کند. اما پرسپولیس با وجود صدور حکم نهایی در پرونده اوساگونا، موفق شد کارت بازی دو بازیکن تاجیک خود را بگیرد.

پس از انتشار گزارش ایسنا در این باره، جمشید نورشارک، رئیس کمیته وضعیت فوتبال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که به این بازیکن قطری درباره ادعاهای اوساگونا از ادعای پرسپولیس به این سازمان مجوز داده می‌شود. لیگ آنها کارت بازی صادر کرده اند.

حال معنای عجیب این جملات چیست؟ هر بار که سازمان لیگ فوتبال از باشگاه ها خواسته شد تا سهم خود را از تبلیغات محیطی بگیرد، به بهانه بدهکار بودن، مبلغی کمتر و کمتر از سهم خود را به آنها پرداخت کرده است. ضمن اینکه سازمان لیگ همیشه مدعی شده است که این سهم را در پایان هر فصل پرداخت کرده است.

علاوه بر این در مورد استقلال و پرسپولیس همیشه اختلافاتی بین سرهابی و سازمان لیگ وجود داشته که به بهانه بدهی های انباشته دو باشگاه اعم از مالیات، هزینه های درمانی، بلیت فروشی، جریمه باشگاه و قبلی پرداختی ها، ترازنامه استقلال و پرسپولیس منفی محسوب می شود و در نتیجه سرخابی ها تقریبا هیچ درآمدی از تبلیغات محیطی نداشتند. به عنوان مثال سهم استقلال از تبلیغات محیطی فصل گذشته 5 میلیارد تن بود که به دلیل این تراز منفی پرداخت نشد.

با این حساب صحبت نورشرق مبنی بر پرداخت مطالبات اوساگونا از درآمد پرسپولیس به سازمان لیگ عجیب به نظر می رسد. چطور باشگاهی که تراز مالیش با لیگ تا پارسال منفی بود الان حداقل 96 هزار دلار از لیگ می خواهد؟ شاید اکنون که مشخص شده صدور کارت بازی تاجیکستان غیرقانونی بوده، با توجه به حکم نهایی پرونده اوساگونا، طبق دستورالعمل جذب خارجی ها، از این حربه به عنوان پوشش استفاده شده است.

ضمن اینکه اگر بپذیریم این گفته صحت دارد آیا سازمان لیگ فوتبال مانند AFC و فیفا با مشکل تحریم مواجه است که هنوز مطالبات باشگاه ها را پرداخت نکرده و آن را حفظ نکرده است؟ به هر حال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید راهکاری برای اجرای صحیح دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی در بدنه خود بیابند تا با ورود بازیکن خارجی به فوتبال ایران با مشکلات مشابهی مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید