بیانیه وزیر خارجه انگلیس درباره فعالیت های هسته ای ایران


ساعت: 07:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889303

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت لندن باید از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس که نامزد نخست وزیری این کشور است مدعی است لندن و جامعه جهانی باید از دستاورد ایران در جلوگیری از سلاح هسته ای دوری کنند.

این ادعای وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح شد که ایران تاکنون پایبندی کامل خود به توافق هسته ای را در صورت پایبندی همه کشورهای غربی و آمریکا به آن اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز هرگونه فعالیت هسته ای غیر صلح آمیز را قاطعانه رد کرده است.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس که در فضای رقابت های انتخاباتی لندن در حالی مطرح شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های متعدد خود صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه خود همچنین افزود که لندن برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران به همکاری خود ادامه خواهد داد، هرچند این مقام انگلیسی در این زمینه توضیحی نداده است که چرا در چند سال اخیر و پس از امضای برجام. معامله با ایران، شرکت های انگلیسی و دولت آن کشور همکاری اقتصادی خود را با ایران در سطح بسیار محدود و بر اساس تحریم های یکجانبه آمریکا ادامه داده اند؟

این در حالی است که ایران تاکنون بیشترین همکاری را در پایبندی به تعهدات خود در توافق هسته ای نشان داده است، هرچند مقامات ایرانی می گویند تهران با نقض تعهد خود به کشورهای غربی در توافق هسته ای مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید