وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: ایران از اوایل سال 2022 تاکنون 16 بار اقدام به ربودن یا کشتن مردم در انگلیس کرده است.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: ایران از اوایل سال 2022 تاکنون 16 بار اقدام به ربودن یا کشتن مردم در انگلیس کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه در گفت و گو با العربیه گفت: ما از گفت و گو استقبال می کنیم و امیدواریم گفت و گوها و دیدارهایی که سعودی ها با ایرانی ها داشته اند منجر به تغییر رفتار آنها شود، اما در نهایت این امر تغییر خواهد کرد. همه چیز به رهبران بستگی دارد، به ایران بستگی دارد.

هوشمندانه در ادامه استدلال کرد که اگر مذاکرات بین سعودی ها و ایرانی ها منجر به پایان دادن به حمایت ایران از گروه های مسلح شود، این یک تغییر “مثبت” تلقی می شود.

این مقام انگلیسی در ادامه میانجیگری چین بین ایران و عربستان سعودی را اقدامی مثبت خواند. مشروط بر اینکه پکن موفق شود ایران را به توقف سیاست های خصمانه علیه همسایگان خود متقاعد کند.

وی در ادامه گفت: در نهایت همه چیز را از روی عملکرد آنها قضاوت می کنیم. امضای توافقنامه برای ایران آسان است و این یک گام مثبت بالقوه است، اما سوال مهمتر این است که ببینیم ایران واقعا چه می کند. باید ببینیم که آیا ایران به این تعهدات پایبند است و به کشوری آرام‌تر تبدیل می‌شود یا خیر.

کلورلی درباره تهدیدات ایران علیه منتقدان انگلیسی گفت: ما فکر می‌کنیم آزادی بیان و آزادی مطبوعات یکی از اولویت‌های ماست، بنابراین به تهران می‌گوییم که دست از جنگ طلبی خود علیه منتقدانی که در انگلیس هستند، بردارد.

به گزارش العربیه، کلورلی مدعی است که ایران از ابتدای سال 2022 تاکنون 16 بار برای ربودن یا کشتن مردم در انگلیس اقدام کرده است.

علیرغم تمایل بریتانیا برای تعامل دیپلماتیک با ایران برای تغییر رفتار، کلورلی بر اهمیت اتخاذ تدابیری برای “حفاظت از خود، مردم بریتانیا و منافعمان” در برابر اقدامات ایران تاکید کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید خود علیه ایران، گفت: ایران باید فشارهای اقتصادی که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی با آن مواجه است را درک کند.

وزیر خارجه انگلیس گفت: تغییر این مسائل به دست خود ایران است. رهبران ایران می توانند رفتار خود را تغییر دهند. آنها می توانند بازیگران مسئولیت پذیرتری در منطقه و فراتر از آن باشند و اگر رفتار خود را تغییر دهند، می توانیم پاسخ خود را تغییر دهیم. ما پیشنهاد می کنیم که ایران در داخل مرزهای خود، در منطقه و در مقابل انگلیس و دوستانمان بازیکن بهتری باشد و واکنش خود را تغییر خواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد که قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی گزینه ای است که لندن «همیشه در نظر دارد».

امنو تصریح کرد: ما الان این کار را نکرده ایم، بلکه کل سپاه را تحریم کرده ایم. ما همیشه گزینه های خود را باز نگه می داریم و پاسخ ما همیشه به اقدامات ایران وابسته است. اگر آنها می خواهند واکنش ما تغییر کند، باید اعمال خود را تغییر دهند.

او همچنین استدلال کرد که غنی‌سازی اورانیوم ایران تا حد یک سلاح هسته‌ای، نقض تعهدات این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است.

دیپلمات ارشد بریتانیا گفت: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که آماده تعامل با ایران هستیم، اما آنها باید درک کنند که تلاش‌های مستمر آنها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای کاملا غیرقابل قبول است و ما با شرکای بین‌المللی خود برای جلوگیری از وقوع آن کار خواهیم کرد. ” .

دیدگاهتان را بنویسید