ایران به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره موشک های بالستیک پاسخ می دهد

ساعت: 22:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794650

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پاسخ ایران به اظهارات مداخله جویانه انگلیس در مورد موشک های بالستیک را ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رد موضع مداخله جویانه وزارت امور خارجه انگلیس در قبال توان دفاعی کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی عمل می کند. مطابق با نیازهای دفاعی j- مداخله در امور داخلی ایران مد نظر است، اما ادامه سیاست یک بام و دو حریم هوایی لندن را نشان می دهد. این کشور در رقابتی بی پایان برای فروش مخرب ترین تسلیحات به غرب آسیا و سایر مناطق بحران زده جهان است و بدون توجه به قوانین منع اشاعه، یک OCA را منعقد می کند و در عین حال نسبت به رزمایش های نظامی معمول ایران ابراز نگرانی می کند. او این کار را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به گواه هزاران ساعت بازرسی و گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی، کاملا صلح آمیز است و ایران هیچ برنامه ای برای استفاده نظامی از انرژی هسته ای که بخواهد ندارد. برای طراحی برنامه موشکی خود: «انگلیسی ها بهتر از هرکسی می دانند که برنامه موشکی ایران ربطی به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و مفاد آن ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: انگلیس است که در عمل با تفسیر قطعنامه 2231 مفاد آن را زیر پا می گذارد.

حاتب زاده تلاش مقامات انگلیسی برای دامن زدن به تهدید ایران در منطقه را محکوم کرد و گفت: آنچه به بی ثباتی و ناامنی در منطقه از جمله فاجعه انسانی در یمن دامن می زند، اشتهای سیری ناپذیر انگلیس و سایر کشورهای اروپایی برای فروش مقادیر زیادی وسایل مدرن است. برای برخی از کشورها، منطقه از نقض قوانین بین المللی به ویژه حقوق بشردوستانه در استفاده از این سلاح ها کاملا آگاه است. از این رو آنها هستند که باید نسبت به افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه در نزد مردم مظلوم منطقه و جامعه جهانی پاسخگو و پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد و در این باره مذاکره نمی‌کند.

او انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید