هشدار قانونگذاران جمهوری‌خواه به بایدن پس از لغو تحریم‌ها علیه تهران: تمرکز بر موشک‌های بالستیک ایران

هشدار قانونگذاران جمهوری‌خواه به بایدن پس از لغو تحریم‌ها علیه تهران: تمرکز بر موشک‌های بالستیک ایران

روز جدید گروهی از قانونگذاران آمریکایی در نامه ای به رئیس جمهور دموکرات کشورشان که از دولت بایدن خواستند مذاکرات را تسهیل کند، در نامه ای به رئیس جمهور دموکرات کشورشان همزمان با مذاکرات وین و لغو برخی تحریم ها برای تسهیل مذاکرات، از وی درباره گزینه های دفاعی پرسیدند. موشک های بالستیک ایران تمرکز کند.

وبسایت نشنال ریویو در گزارشی می نویسد؛ قانونگذاران به بایدن هشدار دادند که دولت آمریکا در واکنش مناسب به چند تحول اخیر در برنامه موشکی ایران شکست خورده است.

در نامه ای که توسط جو ویلسون، رئیس کمیته جمهوری خواه در کارگروه امنیت ملی امنیت ملی نوشته شده است، پرتاب ماهواره ها از ایران با استفاده از فناوری جدید یک نگرانی بزرگ در نظر گرفته شده است.

ویلسون در بیانیه‌ای به نشنال ریویو نوشت که دولت آمریکا «استراتژی روشنی برای مقابله با تهدید موشکی ایران» ندارد.

او با ترس از برنامه دفاعی بازدارنده ایران، نسبت به توانایی های تهران هشدار داد و گفت موفقیت ایران به معنای ساختن سامانه ای است که قادر به پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما به سمت ایالات متحده است.

گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه خاطرنشان کردند که دولت بایدن نسبت به شلیک موشک های اخیر ایران در سال گذشته “نگرانی” خود را ابراز کرد و گفت ایرانی ها به طور بالقوه می توانند متحدان ایالات متحده در اروپا و همچنین قلمرو ایالات متحده را تهدید کنند.

جمهوری خواهان افزودند: «اما اضطراب و محکومیت کافی نیست. اقدام لازم است. آنها می گویند 16 موشک بالستیک شلیک شده توسط ایران در جریان رزمایش در ماه دسامبر ناقض مذاکرات هسته ای وین است.

قانونگذاران همچنین به گزارش کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین اشاره می کنند که حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی در عراق را در واکنش به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی با فناوری موشک بالستیک چین مرتبط می کند.

پیشتر ژنرال کنت مکنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به دقت موشک های ایران اذعان کرد و گفت ایرانی ها همراه با اسد به سمتی که می خواهند می روند.

فرمانده ارتش آمریکا در گفت و گو با نیویورکر با بیان اینکه در پی ایران هراسی آمریکا و ترس از پیشرفت ایران در برنامه های صلح آمیز هسته ای و دفاعی در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه اسد، گفت: اسد می گوید: که موشک های ایران به تهدیدی فوری خارج از برنامه هسته ای او تبدیل شده اند.

فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) افزود: در اسد تقریباً به هر جایی که می خواستند رفتند.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که با مواضع رژیم صهیونیستی همسو بوده و از نفوذ منطقه ای ایران می ترسد. اکنون آنها می توانند ضربه مؤثری به وسعت و عمق خاورمیانه وارد کنند. ایران می تواند با دقت و تعداد زیاد حمله کند.

وب سایت نیویورکر با بیان اینکه ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بر توسعه موشک هایی با برد بیشتر، دقت بیشتر و قدرت تخریب بیشتر متمرکز بوده است، افزود: پیشرفت ایران در دفاع موشکی به همان اندازه که متحدان و دشمنانش را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی بدون اشاره به زرادخانه هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: اکنون ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موشک در جهان است. آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد زرادخانه موشکی ایران بزرگترین و متنوع ترین زرادخانه در خاورمیانه است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده او نیز مدعی است که ایران از برنامه موشک‌های بالستیک خود به عنوان ابزاری برای اجبار یا ارعاب همسایگان خود استفاده کرده است، بدون اینکه اشاره ای به حضور چندین کیلومتری قاره‌اش در غرب آسیا کند.

نیویورکر می نویسد؛ تهران به آنچه مکنزی آن را «تسلط» می‌نامد دست یافته است و می‌گوید ظرفیت استراتژیک ایران اکنون به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. آنها بر صحنه موشک تسلط دارند.

دیدگاهتان را بنویسید