بایدن در آزمون ویرجینیا مردود شد. نامزد جمهوری خواه 12 سال بعد فرماندار شد

بایدن در آزمون ویرجینیا مردود شد.  نامزد جمهوری خواه 12 سال بعد فرماندار شد

روز جدید : اولین پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات فرمانداری ویرجینیا در 12 سال گذشته. به گفته اکثر شبکه های تلویزیونی آمریکایی، نامزد جمهوری خواه گلن یانکین در انتخابات فرمانداری ویرجینیا، رقیب دموکرات خود، تری مک آلیف را شکست داد.

داده های اولیه نشان می دهد که گلن یانکین 54 ساله، یک تاجر 54 ساله بدون تجربه سیاسی، از تری مک آلیف 64 ساله، فرماندار سابق ویرجینیا جلوتر است.

کمپین گلن یانکین بیشتر بر موضوعاتی مانند وضعیت اقتصادی مردم، تحصیلات و نحوه کنترل کووید 19 از جمله اختیاری بودن ماسک متمرکز بود و مطالعات قبلی برتری آن را پیش‌بینی کرده بودند. او اولین جمهوری خواه است که از سال 2009 برای فرمانداری ویرجینیا نامزد می شود.

وینسون سیرز جمهوری خواه نیز به عنوان معاون فرماندار ویرجینیا انتخاب شد. خانم سیرز اولین آمریکایی رنگین پوستی است که به یک پست دولتی در ویرجینیا انتخاب شده است.

بنابراین جو بایدن و حزب دموکرات در انتخابات 3 نوامبر شکست خوردند که اولین آزمون بزرگ انتخاباتی در ایالات متحده بود.

در انتخابات ریاست جمهوری 2020، جو بایدن با بیش از 54 درصد آرا، دونالد ترامپ را در ایالت شکست داد که بهترین نتیجه برای دموکرات ها از زمان فرانکلین روزولت در ویرجینیا بود. از سال 2008 و پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، رنگ این ایالت آبی (دموکراتیک) همیشه باقی مانده است.

بسیاری از تحلیلگران، انتخابات ویرجینیا را نوعی رفراندوم برای رضایت عمومی از عملکرد بایدن در آستانه دوره یک ساله او در کاخ سفید تفسیر کرده اند.

جو بایدن که برای شرکت در نشست آب و هوا به گلاسکو سفر می کند، با اذعان به رقابت نزدیک بین تری مک آلیف دموکرات و گلن یانکین جمهوری خواه، پیروزی دموکرات ها را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید