ادامه اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی در توئیتر نوشت: از زمان درگذشت مهسا امینی، بیش از ۴۰ مقام ایرانی را تحریم کرده ایم.

وی افزود: در مجموع بیش از 300 فرد و نهاد از جمله سپاه را به طور کامل تحریم کرده ایم.

اظهارات هوشمندانه در حالی مطرح می شود که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشتر اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه ایران، پس از حمایت آشکار کشورهای اروپایی از ناآرامی ها و ناآرامی ها در ایران، موافقت خواهد کرد.

این مقام ارشد اروپایی گفت که این بسته جدید تحریم ها علیه ایران «بسیار سنگین» خواهد بود. وی همچنین اعلام کرد که بحث و بررسی مقامات اروپایی درباره اعمال تحریم های جدید علیه روسیه همچنان ادامه دارد.

در عین حال، در پی ادامه اظهارات مداخله جویانه مقامات انگلیسی در خصوص تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران و حمایت آنها از ترور و بی نظمی و اعمال تحریم های غیرقانونی علیه تعدادی از اتباع ایرانی، سیمون شرکلیف سفیر این کشور، اخیراً به دستور رئیس مدیریت سوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این جلسه تداوم اظهارات سرزده و بی ادبانه مقامات انگلیسی در مورد مسائل داخلی ایران و حمایت دولت و رسانه های آن کشور در برابر ناآرامی ها و اعمال تحریم های غیرمنطقی و ریاکارانه انگلیس علیه اتباع اسلام جمهوری ایران بشدت محکوم شد و تاکید شد که تلاش انگلیس و رسانه های لندنی مردم و دولت این کشور برای تنفس مصنوعی ناآرامی راه به جایی نمی برد و جز افزایش نفرت مردم ایران نتیجه دیگری نخواهد داشت. برای ادامه سیاست ضد ایرانی این کشور.

به اطلاع سفیر رسید که جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می دارد که در قبال تحریم های انگلیس اقدامات متقابلی انجام دهد.

در این جلسه اتهامات بی اساس لندن مبنی بر صادرات پهپادهای ایران به روسیه که بدون ارائه هیچ مدرکی مطرح شده بود، به شدت رد شد و یادآور شد که دلیل طولانی شدن درگیری در اوکراین، ارسال سلاح های مرگبار توسط انگلیس و این کشور بوده است. راه حل سیاسی برای این بحران دائماً به تعویق می افتد.

سفیر انگلیس اعلام کرد که در اسرع وقت وضعیت را به کشورش منتقل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید