اظهارات مداخله جویانه بورل: از هر گونه اعدام در آینده خودداری کنید و یک سیاست ثابت برای لغو مجازات اعدام را دنبال کنید.

اظهارات مداخله جویانه بورل: از هر گونه اعدام در آینده خودداری کنید و یک سیاست ثابت برای لغو مجازات اعدام را دنبال کنید.

ریانووستی عصر یکشنبه گزارش داد که بورل اعدام یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی را به جرم جاسوسی در ایران محکوم کرد.

قوه قضائیه ایران روز شنبه اعلام کرد که علیرضا اکبری که به اتهام فساد و اقدامات گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای سازمان اطلاعات دولت انگلیس محکوم شده بود، به دار مجازات آویخته شد.

انتشار این خبر با واکنش های مداخله جویانه آمریکا و اروپا مواجه شد.

بورل در بیانیه ای نوشت: اتحادیه اروپا اعدام علیرضا اکبری، شهروند ایرانی-انگلیسی در ایران را به شدت محکوم می کند و تاکید می کند که تحت هر شرایطی با چنین مجازاتی مخالف است.

بورل گفت: «اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که از اعدام‌های آینده خودداری کند و سیاست ثابتی را برای لغو مجازات اعدام دنبال کند.

در این بیانیه، مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که معتقد است اعدام یک شهروند اروپایی اقدامی هولناک است که از نزدیک دنبال خواهد شد و همبستگی کامل خود را با انگلیس اعلام کرد.

به گزارش مرکز رسانه های قوه قضائیه، علیرضا اکبری به جرم فساد ارضی و اقدامات کلان علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد. او مدتی پیش به اتهام جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. بر این اساس پس از تشکیل پرونده برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه منتقل و جلسات دادگاه با حضور وکیل متهم تشکیل و با استناد به مستندات معتبر پرونده، محکومیت آن فرد صادر شد. به خاطر جنایت جاسوسی برای انگلستان.

در پی اعتراض متهم و تجدیدنظرخواهی وی، مجدداً پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و دیوان عالی کشور با رد درخواست تجدیدنظر، کیفرخواست مقدماتی و حکم اعدام اکبری تایید شد.

وزارت اطلاعات همچنین با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع‌آوری و به صورت کاملاً آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره این جاسوس و جزئیات اقدامات انجام شده برای شناسایی و دستگیری وی افزود: به اطلاع ملت شریف ایران می رسد که یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی خبیث انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور شناسایی و پس از طی مراحلی طولانی و چندلایه شامل عملیات ضد جاسوسی، فنی و کلاهبرداری دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری به برخی از دستگاه های حساس کشور دسترسی داشت و در عین حال اطلاعات به دست آمده را به صورت کاملا آگاهانه و مکرر در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می داد.

این جاسوس در طی مراحل اخذ روادید از سفارت انگلیس در تهران توسط ماموران اطلاعاتی مستقر در آن سفارت نشان داده و با آنها مصاحبه کرد و سپس در سفرهای شخصی خود به اروپا به عنوان یک افسر تمام عیار اطلاعاتی انگلیس درآمد. سازمان

علیرضا اکبری به دلیل اهمیت موقعیت و دسترسی خود به جاسوس کلیدی SIS (SIS) تبدیل شد که در همان زمان توسط چند تن از مقامات برجسته وزارت ایران هدایت می شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف رابطه جاسوسی مورد نظر، تکمیل اطلاعات مربوط به اهداف و فهرست الزامات، شکل ارتباط و وسایل ارتباطی سرویس دشمن، در مقطعی وارد زنجیره ارتباطی می شوند. سرویس SIS (SIS) و جاسوس مورد نظر، اطلاعات را به مدار مذکور تزریق کردند که در نهایت در فرصت مناسب و با دستور مقام قضایی متهم دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی، حکم وی صادر شد. تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید