تجمع مردم و شهدای تهران در برابر اقدامات مداخله جویانه دولت آلمان در ناآرامی های اخیر


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907530

جمعی از مردم و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صبح امروز (۱۹ آبان) در اعتراض به اقدامات مداخله جویانه دولت آلمان و نقش سفارت این کشور در ناآرامی های اخیر مقابل سفارت آلمان در تهران تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از مردم و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صبح امروز (۱۹ آبان) در اعتراض به اقدامات مداخله جویانه دولت آلمان و نقش سفارت این کشور در ناآرامی های اخیر مقابل سفارت آلمان در تهران تجمع کردند.

آنها با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی مبنی بر حمایت دولت آلمان از حمایت از رژیم بعث و صدام در جنگ تحمیلی به اقدامات مداخله جویانه آلمان در روزهای اخیر واکنش نشان دادند.

یکی از جانبازان جنگ تحمیلی که در این گردهمایی حضور داشت می گوید: تعدادی از همرزمان و دوستان من در جنگ بر اثر حملات شیمیایی دشمن جانباز و شهید شده اند. طبق اسناد به دست آمده، آلمان مواد اولیه بمب های شیمیایی را در اختیار صدام قرار داده است.

باید بگویم؛ نخست وزیر و وزیر امور خارجه آلمان در حمایت از ناآرامی های روزهای اخیر اظهارات مداخله جویانه ای داشته اند.

همچنین بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات، روز هشتم مهرماه، سفارت آلمان درگیر اغتشاشات اخیر و 9 آلمان، فرانسوی، سوئدی و… شد. شهروندان در همان روزهای اول دستگیر شدند.

وزارت امور خارجه نیز طی چند روز گذشته دو بار سفیر آلمان در کشورمان را احضار و از اعتراض رسمی ایران به اقدامات مداخله جویانه این دولت خبر داد و خواستار توضیح سفیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید