اظهارات مکرون درباره ایران مداخله جویانه است و به خشونت دامن می زند


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903272

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات روز گذشته رئیس جمهور فرانسه درباره حوادث اخیر کشورمان را اتهامات سیاسی، مداخله و ترویج خشونت تعریف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات روز گذشته رئیس جمهور فرانسه در خصوص حوادث اخیر در کشورمان را اتهامات سیاسی، دخالت و ترویج خشونت و قانون شکنی خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه حق اعتراض مسالمت آمیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است، گفت: جای تعجب است که رئیس جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در حوادث اخیر در ایران، اقدامات نیروهای امنیتی در مقابله با خشونت آنها شورشیان و شورشیان را محکوم می کنند و از دولت ایران می خواهند که از خشونت پرهیز کند و به حقوق شورشیان احترام بگذارد، اما در عین حال در پاسخ به اعتصابات کارگری در نفت و بخش گاز و پالایشگاه های فرانسه، مقامات این کشور از جمله سخنگوی دولت کارگران را تهدید می کنند که اگر به اعتراضات و اعتصابات پایان ندهند، با توسل به زور به اعتصابات پایان خواهند داد!

کنعانی تاکید کرد: این ریاکاری آشکار است و بار دیگر ثابت می کند که حقوق بشر در واژگان بسیاری از دولت های وانمود کننده در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و دخالت در امور کشورهای دیگر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید